BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Sprawdzian z chemii dla studentów I roku SGGW w Warszawie
Instytucja:
Data: 1997 – 1998
Badacz: Witold Bekas, Beata Just-Brochocka, Bolesław Kowalski
Abstrakt:

Badanie miało na celu weryfikację tezy o obniżaniu się poziomu elementarnej wiedzy z chemii wśród absolwentów szkół średnich przyjmowanych na studia do Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Na pierwszych zajęciach z chemii na trzech wydziałach (Ogrodniczy, Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego i Technologii Żywności) przeprowadzono sprawdzian z chemii składający się z 10 pytań, które oceniano na skali 0-5 punktów. Wyniki badania ujawniły, że na żadnym z trzech badanych wydziałów odsetek studentów, którzy zaliczyli sprawdzian, nie przekroczył 50%. Analiza odpowiedzi pozwoliła wyciągnąć następujące wnioski: większość absolwentów szkół średnich przyjętych na studia w SGGW nie opanowała wiedzy z chemii w podstawowym jej zakresie; poziom wiedzy z chemii prezentowany przez studentów pierwszego roku był bardzo zróżnicowany; wiadomości przyswajane w ramach przygotowania do egzaminu wstępnego nie zostały utrwalone, a posiadana wiedza nie miała charakteru operatywnego.

Deskryptory TESE: egzamin, chemia, absolwent, szkoła wyższa, student
TESE descriptors: examination, chemistry, school leaver, higher education, student
Publikacje:
  • Bekas, W., Just-Brochocka, B. i Kowalski, B. (2000). Sprawdzian z chemii dla studentów I roku SGGW w Warszawie. Chemia w Szkole, 1, 60-62.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"