BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wyniki ankiety badającej formy pracy z uczniem zdolnym realizowanej w gliwickich szkołach oraz analiza i wnioski
Data: 2007 – 2008
Badacz: Danuta Baron-Malinowska, Andrzej Bieżański, Grzegorz Sitek
Abstrakt:

Badanie, zrealizowane z inicjatywy lokalnego środowiska oświatowego, dotyczyło uczniów szczególnie uzdolnionych. Badanie przeprowadzono na próbie 1056 uczniów (527 dziewcząt oraz 529 chłopców) gliwickich gimnazjów oraz liceów ogólnokształcących i profilowanych, techników i szkół zawodowych. W badaniu udział wzięło także 275 nauczycieli pracujących w tych szkołach. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano odrębne formularze ankietowe. Wyniki ankiety skierowanej do uczniów wskazują na większość uzdolnionych uczniów w zakresie przedmiotów  humanistycznych.

Deskryptory TESE: uczeń, uzdolniony uczeń, kreatywność, uzdolniony, inteligencja
TESE descriptors: pupil, gifted pupil, creativity, gifted, intelligence
Publikacje:
  • Bieżański, A., Baron-Malinowska, D. i Sitek, G. (bdw.). Wyniki ankiety badającej formy pracy z uczniem zdolnym realizowanej w gliwickich szkołach oraz analiza i wnioski. Pobrane z http://www.um.gliwice.pl/pub/pliki/PREZENTACJA%20D-%20p.%20A.%20Bezanski.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"