
Obserwuj
Tytuł badania: |
Wyniki ankiety badającej formy pracy z uczniem zdolnym realizowanej w gliwickich szkołach oraz analiza i wnioski |
Data: |
2007 – 2008 |
Badacz: |
Danuta Baron-Malinowska, Andrzej Bieżański, Grzegorz Sitek |
Abstrakt: |
Badanie, zrealizowane z inicjatywy lokalnego środowiska oświatowego, dotyczyło uczniów szczególnie uzdolnionych. Badanie przeprowadzono na próbie 1056 uczniów (527 dziewcząt oraz 529 chłopców) gliwickich gimnazjów oraz liceów ogólnokształcących i profilowanych, techników i szkół zawodowych. W badaniu udział wzięło także 275 nauczycieli pracujących w tych szkołach. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano odrębne formularze ankietowe. Wyniki ankiety skierowanej do uczniów wskazują na większość uzdolnionych uczniów w zakresie przedmiotów humanistycznych. |
Deskryptory TESE: |
uczeń, uzdolniony uczeń, kreatywność, uzdolniony, inteligencja |
TESE descriptors: |
pupil, gifted pupil, creativity, gifted, intelligence |
Publikacje: |
- Bieżański, A., Baron-Malinowska, D. i Sitek, G. (bdw.). Wyniki ankiety badającej formy pracy z uczniem zdolnym realizowanej w gliwickich szkołach oraz analiza i wnioski. Pobrane z http://www.um.gliwice.pl/pub/pliki/PREZENTACJA%20D-%20p.%20A.%20Bezanski.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.