Obserwuj
Tytuł badania: |
Wyniki badania ewaluacyjnego uczestników Wiosennej Szkoły EWD 2011 |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
kwiecień 2011 |
Badacz: |
Maria Krystyna Szmigel |
Abstrakt: |
Badanie miało charakter ewaluacyjny. Próba liczyła 128 uczestników szkolenia, którzy byli przede wszystkim pracownikami reprezentującymi system ewaluacji oświaty (83%) oraz system egzaminów zewnętrznych (12%). Do zebrania materiału badawczego posłużono się technika ankiety. Na pytanie, czy zajęcia przyczyniły się do wzrostu umiejętności w zakresie interpretacji wskaźników EWD, zdecydowana większość ankietowanych udzieliła odpowiedzi: raczej tak lub zdecydowanie tak. Praktyczne ćwiczenia z kalkulatorem i interpretację wyników uznano za bardzo przydatne. Wysoką ocenę uzyskały wykłady (średnia 5,3) i zajęcia warsztatowe: gimnazjalne i maturalne (średnia 5,6). Na podstawie udzielonych odpowiedzi ustalono, że do najtrudniejszych zadań należały m.in. czasochłonna obsługa kalkulatora, wyciąganie potrzebnych danych, robienie zestawień; interpretowanie położenia szkoły w kontekście efektywności i jakości nauczania; sposób tworzenia maturalnego EWD (skalowanie wyników EWD maturalnych). Wśród treści uznanych przez respondentów za zbędne znalazły się trudne wzory nie do zapamiętania; komentarze dotyczące historii przygotowania kalkulatora oraz informacje o projektach rozwoju EWD. Najbardziej przydatne natomiast okazały się m.in.: kontakt z osobami z różnym doświadczeniem; interpretacja wskaźników EWD; wykorzystanie wyników EWD w ewaluacji oraz działania praktyczne. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, ewaluacja przez nauczycieli, ewaluator, komisja egzaminacyjna, egzamin |
TESE descriptors: |
evaluation, evaluation by teachers, evaluator, board of examiners, examination |
Publikacje: |
- Szmigel, K. (2011). Wyniki badania ewaluacyjnego uczestników Wiosennej Szkoły EWD 2011 Warszawa – Miedzeszyn 01-03 kwietnia 2011 r. Pobrane z http://ewd.edu.pl/szkoly-ewd/wiosenna-2011/raport_2011.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.