Obserwuj
Tytuł badania: |
Wyniki badania potrzeb nauczycieli województwa pomorskiego w zakresie doskonalenia w 2012 roku |
Instytucja: |
|
Data: |
2011 – 2012 |
Badacz: |
Stanisława Gurbowicz |
Abstrakt: |
Celem badania była charakterystyka potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego. Ponadto podjęto się próby określenia przydatności kursów realizowanych w ramach doskonalenia zawodowego oraz pozyskania informacji na temat wykorzystania zdobytej wiedzy podczas szkoleń przez nauczycieli. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz elektroniczny. W badaniu wzięło udział łącznie 584 respondentów, w tym głównie nauczyciele i dyrektorzy szkół z całego województwa pomorskiego. W badanej próbie było 65% nauczycieli dyplomowanych, 17% mianowanych, 15% kontraktowych i 3% stażystów. 52% respondentów preferowało – jako formę doskonalenia – kurs do 15 godzin, 24% kurs od 20 do 30 godzin, 8% kurs od 31 do 40 godzin, 12% kurs powyżej 40 godzin, 37% konferencję, 63% warsztat, 16% seminarium, 16% konsultacje z doradcą metodycznym i in. Spośród wszystkich nauczycieli blisko 70% wyraziło opinie na temat przydatności różnych form doskonalenia. Zdaniem 77% z nich szkolenia były przydatne. 82% badanych deklarowało ponadto, że wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności w pracy, w tym 41% na lekcji, 44% w przygotowaniu zajęć, 33% w realizowaniu zmian związanych z reformą i in. |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, kwalifikacje pedagogiczne, doskonalenie zawodowe nauczycieli, doskonalenie zawodowe w toku pracy, samokształcenie, kurs, szkolenie praktyczne |
TESE descriptors: |
teacher, teaching qualification, in-service teacher training, in-service training, self-instruction, course, practical training |
Publikacje: |
- Gurbowicz, S. (oprac.). (2012). Wyniki badania potrzeb nauczycieli województwa pomorskiego w zakresie doskonalenia w 2012 roku. Pobrane z http://www.kuratorium.gda.pl/pliki/wyniki%20badania%20potrzeb-2012-raport.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.