BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Test ze wskaźnikiem pewności
Data: [1990] – [1993]
Badacz: Jerzy Motyka
Abstrakt:

Badanie miało na celu weryfikację autorskiej formy kontroli i oceny ucznia w ramach nauczania fizyki. Formą tą był test wielokrotnego wyboru ze wskaźnikiem pewności. Powyższy wskaźnik uwzględniany był jako dwie dodatkowe rubryki: odpowiedź pewna i odpowiedź niepewna, z których uczeń wypełniał jedną zależnie od tego, czy był pewien udzielonej przez siebie odpowiedzi. W ramach kilkuletniej praktyki w stosowaniu tego narzędzia weryfikowania wiedzy autor badania zestawiał wyniki testów pisanych przez uczniów klas VI-VIII (około 400 osób). W połączeniu z obserwacją uczniów zestawienia te pozwoliły sformułować następujące wnioski: 1) na każdym sprawdzianie około 30% uczniów zgadywało odpowiedzi; 2) około 50% uczniów znało zagadnienia pobieżnie; 3) około 10% uczniów znało zagadnienia gruntownie (czyli mniej więcej trzy osoby w każdej klasie); 4) około 60% uczniów próbowało odpisywać; 5) około 40% uczniów źle opanowywało pojedyncze zagadnienia; 5) jeśli opanowanie materiału wykazywało poniżej 8% uczniów, oznaczało to wyraźny błąd ze strony nauczyciela.

Deskryptory TESE: metodyka, test standaryzowany, szkoła podstawowa, fizyka, egzamin pisemny
TESE descriptors: learning theory, standardised test, primary school, physics, written examination
Publikacje:
  • Motyka, J. (1993). Test ze wskaźnikiem pewności. Fizyka w Szkole, 3, 165-166.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"