BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Testy z fizyki w egzaminie wstępnym na AM. Część II
Projekt badawczy:
  • Testy z fizyki na egzaminie wstępnym na akademię medyczną
pokaż badania
Instytucja:
Data: 1997
Badacz: Marian Kucharski
Abstrakt:

W porównaniu z poprzednimi latami kandydaci byli przygotowani na podobnym poziomie – nauczanie w klasach biologiczno-chemicznych odbywa się na bardzo wysokim poziomie, poza tym młodzież zdecydowana na podjęcie studiów medycznych przed egzaminami wstępnymi uczęszcza na dodatkowe kursy przygotowawcze. Średnia testów z fizyki wyniosła 48% i była niższa niż w przypadku biologii i chemii (odpowiednio: 69,9% i 59,5%). Testy z fizyki i chemii zawierają więcej pytań dotyczących stosowania wiadomości w sytuacjach typowych, stąd prawdopodobnie ta różnica. Testy z fizyki i chemii okazały się lepiej różnicować wyniki w porównaniu z testami z biologii. Pod względem rzetelności testy z fizyki wypadły lepiej niż testy z biologii. Z testu z fizyki na egzaminie wstępnym na Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Poznaniu 15% uzyskało ponad 90% wszystkich możliwych punktów, 46% – powyżej 75% punktów. 3,7% kandydatów uzyskało wynik mniejszy od średniej (żadna osoba nie uzyskała wyniku niższego od średniej z testu z biologii). Powyższe wyniki pozwoliły stwierdzić, że najlepiej selekcjonują kandydatów testy o umiarkowanym stopniu trudności.

Deskryptory TESE: przejście ze szkoły średniej do wyższej, absolwent, fizyka, medycyna człowieka, egzamin wstępny, egzamin pisemny
TESE descriptors: transition from upper secondary to higher education, school leaver, physics, human medicine, entry examination, written examination
Publikacje:
  • Kucharski, M. (1998). Testy z fizyki w egzaminie wstępnym na AM. Część II. Fizyka w Szkole, 5, 283-290.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"