BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Testy z fizyki w egzaminie wstępnym na AM. Część I
Projekt badawczy:
  • Testy z fizyki na egzaminie wstępnym na akademię medyczną
pokaż badania
Instytucja:
Data: 1995
Badacz: Marian Kucharski
Abstrakt:

Do testu z fizyki podczas egzaminu wstępnego na akademię medyczną przystąpiło łącznie 10807 osób, 9303 udzieliło kompletu odpowiedzi. W porównaniu z kolejnymi latami kandydaci byli przygotowani na bardzo podobnym poziomie – nauczanie w klasach biologiczno-chemicznych odbywało się na bardzo wysokim poziomie, poza tym młodzież zdecydowana na podjęcie studiów medycznych przed egzaminami wstępnymi uczęszczała na dodatkowe kursy przygotowawcze. Średnia testów z fizyki wyniosła 48,4% i była niższa niż w przypadku biologii i chemii (odpowiednio: 63,5% i 49,7%). Testy z fizyki i chemii zawierały większą część pytań dotyczących stosowania wiadomości w sytuacjach typowych, stąd prawdopodobnie ta różnica. Testy z fizyki i chemii okazały się lepiej różnicować wyniki w porównaniu z testami z biologii. Pod względem rzetelności testy z fizyki wypadły lepiej niż testy z biologii. Na 120 pytań wszystkie poprawne odpowiedzi udzieliło 86,1% zdających. W teście z fizyki znalazło się 47% pytań łatwych i 83% co najmniej nieźle różnicujących. Z testu z fizyki na egzaminie wstępnym na Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Poznaniu 13,3% uzyskało ponad 90% wszystkich możliwych punktów, 50,6% – powyżej 75% punktów, 3,3% – mniej niż 50% punktów. 3,3% kandydatów uzyskało wynik mniejszy od średniej (żadna osoba nie uzyskała wyniku niższego od średniej z testu z biologii). Najlepiej selekcjonowały kandydatów testy o umiarkowanym stopniu trudności.

Deskryptory TESE: egzamin wstępny, egzamin pisemny, fizyka, absolwent, przejście ze szkoły średniej do wyższej
TESE descriptors: entry examination, written examination, physics, school leaver, transition from upper secondary to higher education
Publikacje:
  • Kucharski, M. (1998). Testy z fizyki w egzaminie wstępnym na AM. Część I. Fizyka w Szkole, 4, 217-223.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"