BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Testy osiągnięć
Data: 3 czerwca 1998
Badacz: Zofia Bolałek, Zbigniew Cielątkowski
Abstrakt:

Badanie osiągnięć uczniów klas siódmych dotyczyło języka polskiego i matematyki, w publikacji przedstawiono tylko wyniki matematyki. Badaniem objęto wszystkich uczniów z województwa gdańskiego, około 25 tys. osób. Zastosowano test składający się z 18 pytań zamkniętych (12 z poziomu podstawowego, sześć z poziomu wyższego) i sześciu zadań otwartych (po trzy z obu poziomów), badający osiągnięcia w zakresie stosowania algorytmów oraz modelowania i matematyzacji prostych sytuacji z życia codziennego. Wyniki wykazały, że żadne z zadań nie było dla uczniów bardzo trudne (mniej niż 20% odpowiedzi prawidłowych), sześć zadań uznano za trudne (20-40%), siedem za średnio trudne (40-60%), dziewięć za łatwe (60-80%), dwa za bardzo łatwe (powyżej 80%). Najłatwiejsze okazały się zadania badające posługiwanie się znanymi wcześniej niż w klasie siódmej algorytmami, zadania badające wiedzę algorytmiczną z klasy siódmej były od nich trudniejsze; średni wynik z zadań algorytmicznych wynosił 64%; średni wynik z zadań z modelowania i matematyzacji AC – 41%; uczniowie całkiem dobrze radzili sobie z podstawowymi pojęciami z geometrii. Łatwość zadań z poziomu wyższego niż podstawowy wynosiła 22-59%; średni wynik ucznia z poziomu podstawowego wynosił 65%, za zadania zamknięte 69%, za otwarte 58%; najczęstszy wynik wynosił ponad 47%. Na wyniki mogły wpłynąć próbny charakteru testu oraz inne niż zazwyczaj warunki badania dla uczniów.

Deskryptory TESE: matematyka, szkoła podstawowa, efekt uczenia się, postępy w nauce, pomiar
TESE descriptors: mathematics, primary school, learning outcome, study progress, measurement
Publikacje:
  • Bolałek, Z. (1999). Testy osiągnięć. Matematyka w Szkole, nr sygnalny, 22-24.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"