BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przyczyny sukcesów i niepowodzeń szkolnych dziecka
Data: [2000]
Badacz: Anna Maszorek
Abstrakt:

Przedmiotem badań była opinia dzieci, rodziców i nauczycieli na temat powtarzania klasy przez uczniów. Odpowiedzi udzielone przez dzieci i nauczycieli w ankiecie ujawniły, że 88% rodziców postrzegało pozytywne skutki decyzji o pozostawieniu dziecka w tej samej klasie jako przeważające nad negatywnymi. 90% z nich uznało, że decyzja ta była słuszna. 80% oceniło, że po powtórzeniu klas ich dzieci radzą sobie w szkole lepiej. 86% podjęłoby taką decyzję ponownie w przypadku dużych trudności w nauce. Zdaniem nauczycieli powtarzanie klasy wyszło naprzeciw potrzebom 75% dzieci, nie wywołało negatywnych skutków w psychice 78% dzieci, u 16% skutki te były przejściowe. 95% rodziców oceniło, że powtarzanie klas miało dobry wpływ na ich dzieci, które bardziej lubiły szkołę, mały lepszy nastrój w domu, lepiej układały sobie stosunki z kolegami.

Deskryptory TESE: trudności w nauce, szkoła podstawowa, postawa, drugoroczność, relacje interpersonalne, rodzice
TESE descriptors: learning difficulty, primary school, attitude, repeating, interpersonal relations, parents
Publikacje:
  • Maszorek, A. (2000). Przyczyny sukcesów i niepowodzeń szkolnych dziecka. Lider, 6, 3.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"