BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Internet pod strzechy
Instytucja:
Data: grudzień 1999
Badacz: Krzysztof Fronczak
Abstrakt:

Celem badania było określenie stopnia użytkowania internetu (TIK) przez Polaków. Badaniem objęto 1600 osób, losowo wybranych, w wieku od 18 do 65 lat. Okazało się, że z internetu korzysta 10,6% respondentów. Prawie połowa z nich mieści się w grupie wiekowej 18–25 lat. Co czwarty badany korzystający z internetu ma wykształcenie wyższe. 63% korzystających z tego medium to mężczyźni. Blisko 30% użytkujących internet mieszka w miastach, które liczą powyżej pół miliona mieszkańców. Co dziesiąty badany korzystający z internetu mieszka na wsi. Więcej niż co trzeci Polak ma kontakt z internetem. Korzystający z tego medium pochodzą najczęściej z trzech grup społeczno-zawodowych: są to studenci i uczniowie (co trzecia osoba), przedsiębiorcy i właściciele firm (co czwarta osoba) oraz pracownicy umysłowi (co czwarta osoba). Domowy dostęp do internetu ma 6% badanych.

Deskryptory TESE: Internet, dostęp do Internetu, korzystanie z Internetu, środki masowego przekazu, sprzęt komputerowy, sprzęt informatyczny, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: Internet, Internet access, Internet usage, mass media, hardware, ICT equipment, ICT
Publikacje:
  • Fronczak, K. (2000). Internet pod strzechy. Nowe Życie Gospodarcze, 6, 27.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"