BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czy uczymy czytać?
Instytucja:
Data: [2000]
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie, czy uczniowie potrafią rozwiązywać zadania matematyczne na czytanie ze zrozumieniem. W badaniu wykorzystano zadania własnej konstrukcji, które przedstawiono uczniom klas V-VIII w różnych miejscowościach. Młodsi uczniowie otrzymali na rozwiązanie zadań 30 min, starsi zaś 20 min. Badani z klas piątych i szóstych odpowiedzieli prawidłowo na około 50% pytań, uczniowie klas ósmych i gimnazjum – na około 70%. Nie zaobserwowano istotnych różnic między wynikami uczniów szkół wiejskich i miejskich. Zadania obejmowały porównanie ilorazowe i różnicowe. Najczęstsze błędy nie miały jednak charakteru matematycznego, lecz wynikały z niezrozumienia treści zadań – nieuważnego ich przeczytania, niezauważenia słowa „nie” itp. Na przeszkodzie poprawnego rozwiązania zadań stał zatem przede wszystkim brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Deskryptory TESE: matematyka, kompetencje językowe, czytanie, szkoła podstawowa, gimnazjum
TESE descriptors: mathematics, language skills, reading, primary school, lower secondary
Publikacje:
  • Czy uczymy czytać? (2000). Matematyka w Szkole, 4, 9.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"