| Tytuł badania: |
Czy uniwersytet to miejsce dla osób, które chcą wiedzieć? Kształcenie akademickie a potrzeba poznania studentów |
| Instytucja: |
|
| Data: |
2012 |
| Badacz: |
Piotr Michoń |
| Abstrakt: |
Problem badawczy sformułowano w następujących pytaniach: czy potrzeba poznania rozwija się u osób studiujących oraz czy szczęście studentów jest skorelowane z poziomem potrzeby poznania. Próbę badawczą stanowiło 200 osób (w tym 142 kobiety oraz 58 mężczyzn) studiujących na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W ramach badania kwestionariusz wypełniło po 40 studentów z pierwszego, drugiego i trzeciego roku studiów licencjackich oraz po 40 studentów z pierwszego i drugiego roku studiów magisterskich. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że z roku na rok wzrastała mediana potrzeby poznania studentów. Analiza uzyskanych odpowiedzi pozwoliła wykazać również, że w grupie badanych przewagę stanowiły osoby zadowolone ze swojego życia (62%), a średnia wartość poziomu szczęścia studentów wynosiła 23 (mediana 24). Zaobserwowano ponadto, że wraz ze wzrostem zadowolenia z własnego życia wzrastał średni poziom potrzeby poznania. |
| Autorskie słowa kluczowe: |
osobowość, kształcenie uniwersyteckie, potrzeba poznania, uczenie się |
| Author's Keywords: |
personality, higher education, need for cognition, learning |
| Deskryptory TESE: |
student, studia wyższe, rozwój poznawczy, uczenie się, proces uczenia się, osobowość |
| TESE descriptors: |
student, higher education course, cognitive development, learning, learning process, personality |
| Publikacje: |
- Michoń, P. (2012). Czy uniwersytet to miejsce dla osób, które chcą wiedzieć? Kształcenie akademickie a potrzeba poznania studentów. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 3, 185-197.
|