BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Autonomia w reformowanej szkole
Instytucja:
Data: marzec 2000
Badacz: Krystyna Witek
Abstrakt:

Celem ankiety było poznanie opinii dyrektorów i wicedyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów na temat autonomii szkoły w świetle nowego prawa oświatowego. Pytanie ankietowe brzmiało: Które, zdaniem Pani(a), rozporządzenie MEN otwiera przed szkołą możliwości autonomicznych (samodzielnych decyzji)? Według 63% ankietowanych jest to rozporządzenie związane z ramowym planem nauczania (raczej tak). 59% respondentów wskazywało program wychowawczy szkoły (zdecydowanie tak). Według 48% badanych to rozporządzenie dotyczące działalności zespołów nauczycielskich raczej umożliwia autonomiczne decyzje, zdecydowanie umożliwia według 33% ankietowanych. Rozporządzenie związane z realizacją ścieżek edukacyjnych zdecydowania pozwala na swobodę decydowania według 44% dyrektorów, raczej pozwala według 33% badanych.

Deskryptory TESE: autonomia, autonomia instytucjonalna, autonomia nauczyciela, reforma szkolnictwa, dyrektor szkoły, postawa, zarządzanie szkołą, gimnazjum, szkoła podstawowa
TESE descriptors: autonomy, institutional autonomy, teacher autonomy, educational reform, headteacher, attitude, school management, lower secondary, primary school
Publikacje:
  • Witek, K. (2000). Autonomia w reformowanej szkole. Wiadomości, Głosy, Rozmowy o Szkole, 6. Dod. Reforma Oświaty, 1-5.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"