Abstrakt: |
Celem eksperymentu było zbadanie efektywności kształcenia wspomaganego e-learningiem (TIK). W badaniu wzięli udział studenci historii i międzywydziałowych historyczno-filozoficznych studiów europejskich na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Badani uczestniczyli w tradycyjnych zajęciach z dydaktyki historii, a dodatkowo w trybie asynchronicznym korzystali z platformy e-learningowej. W anonimowej ankiecie wzięło udział 48 studentów. Uczestnicy oceniali motywujący wpływ korzystania z platformy, przydatność edukacyjną tej formy kształcenia, wady i zalety platformy i nauczania wspomaganego elementami e-learningu. 16,7% respondentów uważało, że korzystanie z platformy e-learningowej dawało im bardzo dużą motywację do uczenia się, z kolei blisko połowa studentów uznała ten wpływ za dosyć istotny. Co trzecia badana osoba twierdziła, że korzystanie z platformy miało niewielki wpływ na ich motywację do studiowania. 31,2% studentów oceniło wysoko skuteczność korzystania z platformy e-learningowej w nabywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki historii. Ponad połowa respondentów uznała z kolei tę skuteczność za dużą, a 12,5% za małą. |