BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Pytanie o ocenianie, czyli egzamin po egzaminie
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Teresa Bulska-Leśniak, Bogdan Kozak
Abstrakt:

Badanie miało na celu zaprezentowanie weryfikacji systemu oceniania egzaminu maturalnego z języka polskiego w 2007 r., aby je lepiej zaplanować w kolejnych latach. Sformułowano następujące pytania badawcze: dlaczego nie powołuje się większej liczby zespołów, aby skrócić czas oceniania; jak dokonuje się naboru egzaminatorów do zespołów; czy szkolenie, które trwa tylko jedno popołudnie, wystarcza, aby przygotować zespoły do oceniania; czy rzeczywiście wyniki pracy egzaminatorów są porównywalne; jak kieruje się pracą tak wielu nauczycieli. Zarówno egzaminatorzy (jak i maturzyści) mają przed sobą trudne zadanie do rozwiązania: prawidłowo i rzetelnie ocenić prace abiturientów. Aby jednak tego dokonać, należy właściwie przygotować się do procesu oceniania. Analiza została przeprowadzona na podstawie prac 80 zespołów oceniających prace maturalne w OKE w Krakowie.

Deskryptory TESE: ewaluacja, egzamin, ocenianie, test standaryzowany, nauki humanistyczne
TESE descriptors: evaluation, examination, marking, standardised test, humanities
Publikacje:
  • Bulska-Leśniak, T. i Kozak, B. (2007). Pytanie o ocenianie, czyli egzamin po egzaminie. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/50.T.Bulska_pytania%20o%20ocenianie.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"