Obserwuj
Tytuł badania: |
Pytanie o ocenianie, czyli egzamin po egzaminie |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Teresa Bulska-Leśniak, Bogdan Kozak |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu zaprezentowanie weryfikacji systemu oceniania egzaminu maturalnego z języka polskiego w 2007 r., aby je lepiej zaplanować w kolejnych latach. Sformułowano następujące pytania badawcze: dlaczego nie powołuje się większej liczby zespołów, aby skrócić czas oceniania; jak dokonuje się naboru egzaminatorów do zespołów; czy szkolenie, które trwa tylko jedno popołudnie, wystarcza, aby przygotować zespoły do oceniania; czy rzeczywiście wyniki pracy egzaminatorów są porównywalne; jak kieruje się pracą tak wielu nauczycieli. Zarówno egzaminatorzy (jak i maturzyści) mają przed sobą trudne zadanie do rozwiązania: prawidłowo i rzetelnie ocenić prace abiturientów. Aby jednak tego dokonać, należy właściwie przygotować się do procesu oceniania. Analiza została przeprowadzona na podstawie prac 80 zespołów oceniających prace maturalne w OKE w Krakowie. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja, egzamin, ocenianie, test standaryzowany, nauki humanistyczne |
TESE descriptors: |
evaluation, examination, marking, standardised test, humanities |
Publikacje: |
- Bulska-Leśniak, T. i Kozak, B. (2007). Pytanie o ocenianie, czyli egzamin po egzaminie. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/50.T.Bulska_pytania%20o%20ocenianie.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.