BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wojewódzkie badania osiągnięć z matematyki
Instytucja:
Data: 4 kwietnia 1995
Badacz: Julian Kuklewski, Teresa Słowikowska
Abstrakt:

Badaniem osiągnięć z matematyki objęto wszystkie oddziały klasy drugiej wszystkich dziennych liceów ogólnokształcących, liceów zawodowych, techników cztero- i pięcioletnich. Badanie przeprowadzali dyrektorzy szkół przy pomocy nauczycieli, w jednakowy wcześniej uzgodniony sposób i z użyciem takich samych narzędzi. W opracowaniu podano wyniki zróżnicowanych treściowo testów o symbolach LOT i LZH, zastosowanych zgodnie z programami obowiązującymi w odpowiednich typach szkół i profilach nauczania, zawierających część wspólną (11 zadań). Średni wynik punktowy dla całej próby losowej (wyznaczonej na podstawie losowego pobrania 20% kart z każdego oddziału) wynosił 9,9 punktów na 18 możliwych do zdobycia (55% wykonania testu). Średni procent wykonania testów w próbach losowych w poszczególnych typach szkół wynosił w liceum ogólnokształcącym 56 dla testu LOT i 50 LZH, w technikum odpowiednio 52 i 48; w liceum zawodowym wynik dla testu LZH wynosił 57. Wykonano procentowy rozkład wyników uzyskanych przez uczniów w poszczególnych przedziałach punktów; najwięcej uczniów we wszystkich typach uzyskało wyniki 9-13 punktów (50-52%); w technikum w porównaniu z LO i liceum zawodowym więcej było wyników w przedziale 5-8 punktów i mniej w przedziale 14-18 punktów. Średnie procenty wykonania części wspólnej wynosiły 59,3% w LO, 56,5% w technikum, 53% w liceum zawodowym; najlepiej badani uczniowie wykonali dział „wielomiany”, odpowiednio: 64,8%, 63,9%, 68%; wykonanie zadań z działu „funkcja kwadratowa” było niższe od spodziewanego, wynosiło odpowiednio: 59,3%, 56,8%, 53,3%.

Deskryptory TESE: matematyka, szkoła średnia, efekt uczenia się, postępy w nauce, bilans umiejętności
TESE descriptors: mathematics, secondary school, learning outcome, study progress, skills audit
Publikacje:
  • Kuklewski, J. i Słowikowska, T. (1995). Wojewódzkie badania osiągnięć z matematyki, kwiecień 1995. Biuletyn Szkolny, 7, 16.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"