Obserwuj
Tytuł badania: |
Korzystanie z oferty edukacyjnej wybranych parków narodowych przez młodzież i dorosłych |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 – 2009 |
Badacz: |
Hanna Prószyńska-Bordas |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę korzystania przez młodzież i dorosłych z oferty edukacyjnej parków narodowych. Badanie sfinansowano z tematu badawczego Ds.-88 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Eksperyment badawczy zaplanowano w wybranych parkach narodowych: Babiogórskim, Bieszczadzkim, Pienińskim, Gór Stołowych, Ojcowskim, Roztoczańskim, Świętokrzyskim, Narwiańskim, Poleskim, Wielkopolskim, Wigierskim, Słowińskim. Sondaże ankietowe przeprowadzono wśród 4000 osób (młodzieży i dorosłych) przebywających w określonym dniu w wymienionych parkach. Analizę danych przeprowadzono za pomocą programu statystycznego SPSS. Pytania badawcze dotyczyły motywacji odwiedzania parków narodowych, częstotliwości odwiedzania obszaru chronionego, uczestnictwa w zorganizowanych wycieczkach do parków, źródeł wiedzy o danym parku, korzystania z infrastruktury edukacyjnej w parku, korzyści ze spędzania wolnego czasu w parku. Wyniki badania ujawniły różnice w korzystaniu z oferty edukacyjnej parków narodowych między młodzieżą do 20. roku życia a dorosłymi. |
Deskryptory TESE: |
środowisko, oferta edukacyjna, zajęcia pozaszkolne, turystyka, wypoczynek |
TESE descriptors: |
environment, educational provision, out-of-school-hours provision, tourism, leisure |
Publikacje: |
- Prószyńska-Bordas, H. (2010). Korzystanie z oferty edukacyjnej wybranych parków narodowych przez młodzież i dorosłych w świetle badań ankietowych. Studia i Materiały Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Rogowie, 1(24), 108-122.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.