Obserwuj
Tytuł badania: |
Korzystanie z komunikacji mobilnej przez młodzież gimnazjalną |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Adam Tarajkowicz |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie częstotliwości oraz sposobów korzystania z komunikacji mobilnej (TIK) przez młodzież z Wielkopolski. Badanie przeprowadzono wśród 931 uczniów czterech szkół średnich i jednego gimnazjum w Poznaniu i Trzciance (48,2% mężczyzn oraz 46,4% kobiet; reszta respondentów nie oznaczyła płci). Pytania badawcze skupiały się wokół częstotliwości korzystania z internetu, najczęściej odwiedzanych stron, wykorzystywania zasobów internetowych do nauki, zainteresowania e-learningiem, korzystania z nowoczesnych technologii. Wyniki badania pokazały m.in., że 99% ankietowanych korzysta z internetu, najczęściej do przeglądania stron www (85,5%) oraz do rozmów ze znajomymi przez komunikatory (ponad 83%). Prawie połowa badanych (48%) spędza dziennie od dwóch do trzech godzin na surfowanie w sieci. Najczęściej odwiedzane strony internetowe to głównie serwisy o charakterze rozrywkowym (40%), informacyjnym (31%) oraz społecznościowym (18%).
|
Deskryptory TESE: |
młodzież, Internet, korzystanie z Internetu, kompetencje społeczne, miejsce zamieszkania, portal internetowy, e-kształcenie, nauczanie na odległość, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
youth, Internet, Internet usage, social competences, place of residence, website, e-learning, distance learning, ICT |
Publikacje: |
- Tarajkowicz, A. (2009). Wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród wielkopolskiej młodzieży w ramach programu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości "Bon na innowacje 2009". Pobrane z http://edustacja.pl/images/artykuly/raport.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.