BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Treściowe znaczenie wyników egzaminu gimnazjalnego 2007
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Teresa Krępa, Anna Rappe, Maria Krystyna Szmigel
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. w województwach podległych OKE w Krakowie, czyli: małopolskim, lubelskim i podkarpackim. Badacze przeanalizowali wyniki części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej egzaminu. Dodatkowo uporządkowali zadania według wyników uczniów w procentach punktów, ustalili czynności najtrudniejsze dla uczniów, skonstruowali rozkład wyników wyrażonych w skali standardowej dziewiątki dla poszczególnych oddziałów, przeanalizowali poziom wyników egzaminu uczniów konkretnej szkoły w kontekście wyników w rejonie OKE Kraków, porównali poziom wykonania zadań w jednej, konkretnej szkole i w rejonie OKE, wykazali mocne i słabe strony kształcenia w szkole, przeanalizowali opanowanie poszczególnych kategorii umiejętności. Badanie przeprowadzono na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w dniach 24 i 25 kwietnia 2007 r. W rejonie OKE w Krakowie do egzaminu przystąpiło 113 636 uczniów w 1678 gimnazjach. Źródła danych o wynikach sprawdzianu: osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2007, sprawozdanie z egzaminu gimnazjalnego 2007, Warszawa, czerwiec 2007; wyniki egzaminu gimnazjalnego 2007 dla uczniów z województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego; informacja WBiA na stronie Internetowej OKE w Krakowie: www.oke.krakow.pl/prace/wyniki egzaminów; serwis OBIEG dla dyrektorów szkół; plik EXCEL z wynikami uczniów według zadań; serwis OBIEG dla ucznia; serwis Scholaris: wyniki uczniów według skali standardowej dziewiątki, porównanie średnich wyników szkoły do wyników w kraju, pozycja szkoły w skali standardowej dziewiątki na tle wszystkich szkół w Polsce w latach 2002-2007.

Deskryptory TESE: egzamin, test standaryzowany, ewaluacja, gimnazjum, efekt uczenia się
TESE descriptors: examination, standardised test, evaluation, lower secondary, learning outcome
Publikacje:
  • Szmigel, M.K., Rappe, A. i Krępa, T. (2007). Treściowe znaczenie wyników egzaminu gimnazjalnego 2007. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filemgmt/singlefile.php?lid=1278
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"