
Obserwuj
Tytuł badania: |
Treściowe znaczenie wyników egzaminu gimnazjalnego 2007 |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Teresa Krępa, Anna Rappe, Maria Krystyna Szmigel |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę wyników egzaminu gimnazjalnego w 2007 r. w województwach podległych OKE w Krakowie, czyli: małopolskim, lubelskim i podkarpackim. Badacze przeanalizowali wyniki części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej egzaminu. Dodatkowo uporządkowali zadania według wyników uczniów w procentach punktów, ustalili czynności najtrudniejsze dla uczniów, skonstruowali rozkład wyników wyrażonych w skali standardowej dziewiątki dla poszczególnych oddziałów, przeanalizowali poziom wyników egzaminu uczniów konkretnej szkoły w kontekście wyników w rejonie OKE Kraków, porównali poziom wykonania zadań w jednej, konkretnej szkole i w rejonie OKE, wykazali mocne i słabe strony kształcenia w szkole, przeanalizowali opanowanie poszczególnych kategorii umiejętności. Badanie przeprowadzono na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w dniach 24 i 25 kwietnia 2007 r. W rejonie OKE w Krakowie do egzaminu przystąpiło 113 636 uczniów w 1678 gimnazjach. Źródła danych o wynikach sprawdzianu: osiągnięcia uczniów kończących gimnazjum w roku 2007, sprawozdanie z egzaminu gimnazjalnego 2007, Warszawa, czerwiec 2007; wyniki egzaminu gimnazjalnego 2007 dla uczniów z województw: lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego; informacja WBiA na stronie Internetowej OKE w Krakowie: www.oke.krakow.pl/prace/wyniki egzaminów; serwis OBIEG dla dyrektorów szkół; plik EXCEL z wynikami uczniów według zadań; serwis OBIEG dla ucznia; serwis Scholaris: wyniki uczniów według skali standardowej dziewiątki, porównanie średnich wyników szkoły do wyników w kraju, pozycja szkoły w skali standardowej dziewiątki na tle wszystkich szkół w Polsce w latach 2002-2007. |
Deskryptory TESE: |
egzamin, test standaryzowany, ewaluacja, gimnazjum, efekt uczenia się |
TESE descriptors: |
examination, standardised test, evaluation, lower secondary, learning outcome |
Publikacje: |
- Szmigel, M.K., Rappe, A. i Krępa, T. (2007). Treściowe znaczenie wyników egzaminu gimnazjalnego 2007. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filemgmt/singlefile.php?lid=1278

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.