BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Treściowe znaczenie wyniku ucznia i szkoły. Sprawdzian 2007
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Teresa Krępa, Anna Rappe, Maria Krystyna Szmigel
Abstrakt:

Analiza stanowi uzupełnienie informacji o wynikach Sprawdzianu 2007 przekazywanych bezpośrednio po przeprowadzonym sprawdzianie w maju. Dodatkowo w biuletynie zawarto krajowe wyniki oraz zadania skonstruowane m.in. w celu uporządkowania zadań według wyników uczniów w procentach punktów, ustalenia czynności najtrudniejszych dla uczniów czy ustalenia znaczenia treściowego wyników uczniów w każdej ze szkół podstawowych. Materiał badawczy stanowiły wyniki uzyskane przez 96 061 uczniów uczęszczających do 3411 placówek rejonu OKE w Krakowie (tzn. zlokalizowanych w województwach lubelskim, małopolskim oraz podkarpackim). Na podstawie przeprowadzonej analizy wykazano, że statystyczny uczeń z rejonu OKE w Krakowie uzyskał na sprawdzianie w 2007 roku 27,05 punktu (tj. 67,6% maksymalnej liczby punktów). Jednocześnie ustalono, że w skali kraju statystyczny uczeń uzyskał 26,57 punktu (tj. 66,4% możliwej do uzyskania liczby punktów). Okazało się również, że w badanym rejonie dziewczęta uzyskały wynik wyższy od chłopców o blisko 2,4 punktu (największą różnicę odnotowano w zakresie pisania oraz korzystania z informacji – odpowiednio 5,2 i 4 punkty). Ustalono, że różnice między wynikami średnimi uczniów w trzech województwach były niewielkie i nie przekraczały jednego punktu (lubelskie – 26,71, małopolskie – 27,42, podkarpackie – 26,48).

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, test standaryzowany, szkoła podstawowa, efekt uczenia się, postępy w nauce, przejście ze szkoły podstawowej do gimnazjum
TESE descriptors: examination, evaluation, standardised test, primary school, learning outcome, study progress, transition from primary to lower secondary education
Publikacje:
  • Szmigel, M.K., Rappe, A. i Krępa, T. (2007). Treściowe znaczenie wyniku ucznia i szkoły. Sprawdzian 2007. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/Tre%B6ciowe%20znaczenie%20wynik%F3w%20Sprawdzianu%202007_28_09.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"