Abstrakt: |
Analiza stanowi uzupełnienie informacji o wynikach Sprawdzianu 2007 przekazywanych bezpośrednio po przeprowadzonym sprawdzianie w maju. Dodatkowo w biuletynie zawarto krajowe wyniki oraz zadania skonstruowane m.in. w celu uporządkowania zadań według wyników uczniów w procentach punktów, ustalenia czynności najtrudniejszych dla uczniów czy ustalenia znaczenia treściowego wyników uczniów w każdej ze szkół podstawowych. Materiał badawczy stanowiły wyniki uzyskane przez 96 061 uczniów uczęszczających do 3411 placówek rejonu OKE w Krakowie (tzn. zlokalizowanych w województwach lubelskim, małopolskim oraz podkarpackim). Na podstawie przeprowadzonej analizy wykazano, że statystyczny uczeń z rejonu OKE w Krakowie uzyskał na sprawdzianie w 2007 roku 27,05 punktu (tj. 67,6% maksymalnej liczby punktów). Jednocześnie ustalono, że w skali kraju statystyczny uczeń uzyskał 26,57 punktu (tj. 66,4% możliwej do uzyskania liczby punktów). Okazało się również, że w badanym rejonie dziewczęta uzyskały wynik wyższy od chłopców o blisko 2,4 punktu (największą różnicę odnotowano w zakresie pisania oraz korzystania z informacji – odpowiednio 5,2 i 4 punkty). Ustalono, że różnice między wynikami średnimi uczniów w trzech województwach były niewielkie i nie przekraczały jednego punktu (lubelskie – 26,71, małopolskie – 27,42, podkarpackie – 26,48). |