Obserwuj
Tytuł badania: |
Profilaktyczne zajęcia pozalekcyjne |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
22 września 2008 – 12 grudnia 2008 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Badanie miało na celu ewaluację skuteczności zajęć profilaktycznych realizowanych w szkołach podlegających Urzędowi Miasta Legionowo. Trójpoziomowe badanie składało się z ewaluacji procesu, wyniku i wpływu. Jedną z technik badawczych była ankieta przeprowadzona wśród 308 uczniów korzystających z różnych rodzajów zajęć dodatkowych: sportowych, kulturalnych, matematyczno-informatycznych, biologiczno-chemicznych, artystycznych, zajęć z edukacji regionalnej i wiedzy o społeczeństwie, zajęć wspomagających uczniów w nauce i wzmacniających ich tożsamość. W wyniku przeprowadzonego badania wykazano potrzebę organizacji profilaktycznych zajęć pozalekcyjnych z powodu wysokiego zainteresowania nimi uczniów oraz pozytywnych skutków, jakie dodatkowe formy aktywności przynoszą rozwojowi psychospołecznemu i fizycznemu młodzieży. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono ponadto, że należy zwiększyć liczbę profilaktycznych kół sportowych (w tym przede wszystkim zajęć tanecznych, które cieszyły się największym zainteresowaniem legionowskiej młodzieży). Dodatkowo ustalono, że badani uczniowie najprawdopodobniej w sytuacji braku zajęć pozalekcyjnych czas wolny spędzaliby przed komputerem (32%) lub telewizorem (24%). |
Deskryptory TESE: |
profilaktyka, edukacja zdrowotna, edukacja artystyczna, edukacja plastyczna, edukacja muzyczna, zajęcia pozalekcyjne, zajęcia kulturalne, zajęcia wyrównawcze, zajęcia twórcze, ewaluacja |
TESE descriptors: |
prevention, health education, art education, drawing, music education, supervised study, cultural activities, curriculum support, creative activities, evaluation |
Publikacje: |
- Zubel, M. (oprac.). (2009). Raport z badania dotyczącego spędzania wolnego czasu przez uczniów Zespołu Szkół nr 1 w Toruniu. Pobrane z http://www.legionowo.pl/miasto/pliki/aktualnosci/2009/podsum.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.