BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: W poszukiwaniu dydaktycznych inspiracji. Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Anna Gruntkowska, Maria Michlowicz
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii nauczycieli i uczniów na temat systemu egzaminów zewnętrznych. Badaczki przeanalizowały przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych i dokonały analizy jakościowej rozwiązania uczniowskiego na przykładzie opowiadania. Opracowanie jest rezultatem analizy wypracowanych materiałów modułu drugiego Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych zdalnego kursu Metodyka rozwijania umiejętności ponadprzedmiotowych. Zasoby (20 godzin kursu) były dostępne dla kursantów od 8 grudnia 2009 do 9 stycznia 2010 roku. Kurs skierowano do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych z województwa lubelskiego (łącznie 150 szkół; 300 nauczycieli). Na podstawie wyników badania stwierdzono, że sukces dydaktyczny zależy od wielu czynników procesu dydaktycznego z wyraźnym podkreśleniem roli funkcjonalnego przekazywania informacji.
 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, nauczyciel, wsparcie dla nauczycieli, organ doradczy, uczeń, ocena uczących się
TESE descriptors: examination, evaluation, teacher, support for teachers, advisory body, pupil, evaluation of students
Publikacje:
  • Michlowicz, M. i Gruntkowska, A. (2010). W poszukiwaniu dydaktycznych inspiracji. Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 528-537). Kraków: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"