
Obserwuj
Tytuł badania: |
W poszukiwaniu dydaktycznych inspiracji. Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Anna Gruntkowska, Maria Michlowicz |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie opinii nauczycieli i uczniów na temat systemu egzaminów zewnętrznych. Badaczki przeanalizowały przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych i dokonały analizy jakościowej rozwiązania uczniowskiego na przykładzie opowiadania. Opracowanie jest rezultatem analizy wypracowanych materiałów modułu drugiego Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych zdalnego kursu Metodyka rozwijania umiejętności ponadprzedmiotowych. Zasoby (20 godzin kursu) były dostępne dla kursantów od 8 grudnia 2009 do 9 stycznia 2010 roku. Kurs skierowano do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych z województwa lubelskiego (łącznie 150 szkół; 300 nauczycieli). Na podstawie wyników badania stwierdzono, że sukces dydaktyczny zależy od wielu czynników procesu dydaktycznego z wyraźnym podkreśleniem roli funkcjonalnego przekazywania informacji.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, nauczyciel, wsparcie dla nauczycieli, organ doradczy, uczeń, ocena uczących się |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, teacher, support for teachers, advisory body, pupil, evaluation of students |
Publikacje: |
- Michlowicz, M. i Gruntkowska, A. (2010). W poszukiwaniu dydaktycznych inspiracji. Uczeń i nauczyciel wobec systemu egzaminów zewnętrznych. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 528-537). Kraków: Grupa Tomami.

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.