BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kim jest uczeń uzdolniony twórczo?
Data: [1993]
Badacz: Krzysztof Jacek Niewiadomski
Abstrakt:

Przedmiotem badania był obraz ucznia uzdolnionego twórczo w opinii nauczycieli. Badaniem objęto 109 nauczycieli szkół podstawowych z okręgów: częstochowskiego, opolskiego, łódzkiego, piotrkowskiego. 81 osób kojarzyło zdolności ucznia z wiedzą i umiejętnością jej przyswajania albo z oceną jej stanu. Niewielu badanych wskazało takie cechy zdolnego ucznia jak: pomysłowość, twórcze myślenie, otwartość, spostrzegawczość, wyobraźnia, niekonwencjonalne myślenie. Wyniki badania pokazały, że nauczyciele traktują zagadnienie uzdolnień uczniowskich w sposób powierzchowny, ograniczają myślenie o zdolnym uczniu tylko do przyswajania wiedzy i zapamiętywania, także do uzyskiwanych rezultatów w nauce.

Deskryptory TESE: uczeń, uzdolniony uczeń, kreatywność, inteligencja, postawa wobec szkoły
TESE descriptors: pupil, gifted pupil, creativity, intelligence, attitude towards school
Publikacje:
  • Niewiadomski, K.J. (1994). Kim jest uczeń uzdolniony twórczo? Nowa Szkoła, 3, 149-152.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"