Obserwuj
Tytuł badania: |
Pilotażowe Badanie Absolwentów UW |
Instytucja: |
|
Data: |
8 czerwca 2011 – 16 sierpnia 2011 |
Badacz: |
Barbara Jancewicz |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie sytuacji absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (system Ankieter) na grupie 3 939 absolwentów UW, których dane kontaktowe znajdowały się w bazie adresów e-mail. Respondenci dokonali oceny odbytych na UW studiów i wypowiedzieli się na temat jakości kształcenia, programu nauczania oraz wad i zalet studiowania na wybranym przez siebie kierunku. Absolwenci zostali także poproszeni o nakreślenie swojej obecnej sytuacji edukacyjno-zawodowej: dodatkowych kursów lub studiów, sytuacji materialnej, poszukiwania pracy, związku wykonywanej pracy z kierunkiem studiów. Dodatkowo ocenili pracę Biura Karier UW. Wyniki badania pozwoliły na sprecyzowanie wniosków, m.in.: studiowanie na więcej niż jednym kierunku nie wpływa istotnie na atrakcyjny start zawodowy absolwentów; wysoka średnia ocen w trakcie studiów wpływa na kontynuowanie nauki, ale nie zwiększa szans na zdobycie regularnej pracy zarobkowej. |
Deskryptory TESE: |
absolwent, absolwent szkoły wyższej, polityka oparta na badaniach, związek między szkoleniem a zatrudnieniem, studia wyższe, student, ocena uczących się, rynek pracy, uniwersytet, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
school leaver, graduate, evidence-based policy, training-employment relation, higher education course, student, evaluation of students, labour market, universty, quality of education |
Publikacje: |
- Jancewicz, B. (bdw.). Pilotażowe Badanie Absolwentów UW. Pobrane z http://www.bss.uw.edu.pl/aktualnosci/Badanie_Absolwentow_UW.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.