BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Monitorowanie jakości szkolnego środowiska wychowawczego
Instytucja:
Data: 1996 – 1998
Badacz: Maria Antoniewicz, Elżbieta Kaszewiak, Piotr Kwiatkowski, Zofia Sujak-Kałuszyńska
Abstrakt:

Celem badania było skonstruowanie metody diagnozowania i monitorowania jakości środowiska wychowawczego szkoły. Badaniem pilotażowym objęto 432 uczniów klas siódmych ze szkół województwa wrocławskiego. Kwestionariusz zawierał 85 pytań. Po ilościowej i jakościowej analizie zebranych danych wyselekcjonowano pytania, z których skonstruowano Mapę Problemów Wychowawczych Klasy, opracowaną jako metodę przeznaczoną dla klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz pierwszych i drugich ze szkół ponadpodstawowych. Metoda składała się z kwestionariusza doświadczeń szkolnych (36 pytań, 29 diagnostycznych, pięć otwartych; pytania były pogrupowane tematycznie, uwzględniały: warunki uczenia się, relacje międzyuczniowskie, wskaźniki obecności w środowisku szkolnym wzorców przemocy, zagrożenia związane z narkotykami), arkusza zbiorczego, schematu graficznego.

Deskryptory TESE: szkoła podstawowa, wychowanie dziecka, badania edukacyjne, nauki o wychowaniu, test standaryzowany
TESE descriptors: primary school, child rearing, educational research, sciences of education, standardised test
Publikacje:
  • Sujak-Kałuszyńska, Z. (1999). Monitorowanie jakości szkolnego środowiska wychowawczego. Dyrektor Szkoły, 5, 30-32.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"