| Tytuł badania: |
Rodzina wobec patriotyzmu w kontekście innych środowisk socjalizujących – w opinii młodzieży |
| Instytucja: |
|
| Data: |
kwiecień 1999 – maj 1999 |
| Badacz: |
Franciszka Wanda Wawro |
| Abstrakt: |
Przedmiotem badania był sposób postrzegania i ocena podstawowych środowisk socjalizacyjnych (rodzina, szkoła, Kościół) pod kątem przekazywania patriotyzmu wśród uczniów LO im. S. Staszica w Lublinie. Za pomocą ankiety przebadano 120 maturzystów, w tym 70 dziewcząt i 50 chłopców. Pierwszoplanową i najbardziej wszechstronną rolę w pielęgnowaniu patriotyzmu młodzież przypisała rodzinie. Szkoła pełniła ich zdaniem funkcję bardziej zawężoną, związaną z nauczaniem, w szczególności literatury i języka polskiego, historii i wychowania obywatelskiego. Rola i odpowiedzialność Kościoła sprowadzona została do działań w dziedzinie kształtowania postaw religijnych i moralnych – bardziej poprzez nauczanie niż zmianę rzeczywistości społecznej. |
| Autorskie słowa kluczowe: |
młodzież, rodzina, patriotyzm, środowiska socjalizujące |
| Author's Keywords: |
youth, family, patriotism, socializing milieus |
| Deskryptory TESE: |
religia, postawa, szkoła średnia, rodzina, młodzież |
| TESE descriptors: |
religion, attitude, secondary school, family, youth |
| Publikacje: |
- Wawro, F.W. (2000/2001). Rodzina wobec patriotyzmu w kontekście innych środowisk socjalizujących – w opinii młodzieży. Roczniki Nauk Społecznych, 2, 63-79.
|