BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rodzina wobec patriotyzmu w kontekście innych środowisk socjalizujących – w opinii młodzieży
Instytucja:
Data: kwiecień 1999 – maj 1999
Badacz: Franciszka Wanda Wawro
Abstrakt:

Przedmiotem badania był sposób postrzegania i ocena podstawowych środowisk socjalizacyjnych (rodzina, szkoła, Kościół) pod kątem przekazywania patriotyzmu wśród uczniów LO im. S. Staszica w Lublinie. Za pomocą ankiety przebadano 120 maturzystów, w tym 70 dziewcząt i 50 chłopców. Pierwszoplanową i najbardziej wszechstronną rolę w pielęgnowaniu patriotyzmu młodzież przypisała rodzinie. Szkoła pełniła ich zdaniem funkcję bardziej zawężoną, związaną z nauczaniem, w szczególności literatury i języka polskiego, historii i wychowania obywatelskiego. Rola i odpowiedzialność Kościoła sprowadzona została do działań w dziedzinie kształtowania postaw religijnych i moralnych – bardziej poprzez nauczanie niż zmianę rzeczywistości społecznej.

Autorskie słowa kluczowe: młodzież, rodzina, patriotyzm, środowiska socjalizujące
Author's Keywords: youth, family, patriotism, socializing milieus
Deskryptory TESE: religia, postawa, szkoła średnia, rodzina, młodzież
TESE descriptors: religion, attitude, secondary school, family, youth
Publikacje:
  • Wawro, F.W. (2000/2001). Rodzina wobec patriotyzmu w kontekście innych środowisk socjalizujących – w opinii młodzieży. Roczniki Nauk Społecznych, 2, 63-79.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"