BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Odczucia nauczycieli w przededniu reformy edukacji
Instytucja:
Data: 1999
Badacz: Tomasz Olejniczak
Abstrakt:

Przedmiotem badania były opinie czynnych nauczycieli i jednocześnie studentów studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie na temat ich pracy w szkole. Badaniem objęto 90 uczestników zajęć. W opinii większości badanych uczniowie chętnie przychodzili do szkoły (73,3%), podobnie, jak ich rodzice (70%). Do cech najwyżej cenionych u uczniów badani zaliczyli systematyczność, szczerość wypowiedzi i zaangażowanie na lekcji (po 20%). W następnej kolejności wskazywano aktywność (12%), otwartość i koleżeńskość (po 11,1%). Najmniej wskazań pojawiło się w przypadku optymizmu, wrażliwości i dociekliwości (po 1,1%). Zdaniem nauczycieli uczeń powinien zdobyć w szkole przede wszystkim wiedzę potrzebną w dalszym życiu (38,8%), następnie wiedzę przydatną do życia w cywilizowanym społeczeństwie (13,3%) oraz umiejętności praktyczne (12,2%). W ramach doskonalenia zawodowego badani chcieli uczestniczyć w warsztatach (37,7%) oraz kursach i zespołach samokształceniowych (po 23,3%). Większość odczuwała satysfakcję z wykonywanej pracy (77,7%) i czuła się doceniona w miejscu pracy (63,3%).

Deskryptory TESE: nauczyciel, doskonalenie zawodowe nauczycieli, relacja nauczyciel – uczeń, postawa, doskonalenie zawodowe w toku pracy
TESE descriptors: teacher, in-service teacher training, teacher-student relation, attitude, in-service training
Publikacje:
  • Olejniczak, T. (1999). Odczucia nauczycieli w przededniu reformy edukacji. Edukacja Medialna, 3, 18-20.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"