Abstrakt: |
Przedmiotem badania były opinie czynnych nauczycieli i jednocześnie studentów studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie na temat ich pracy w szkole. Badaniem objęto 90 uczestników zajęć. W opinii większości badanych uczniowie chętnie przychodzili do szkoły (73,3%), podobnie, jak ich rodzice (70%). Do cech najwyżej cenionych u uczniów badani zaliczyli systematyczność, szczerość wypowiedzi i zaangażowanie na lekcji (po 20%). W następnej kolejności wskazywano aktywność (12%), otwartość i koleżeńskość (po 11,1%). Najmniej wskazań pojawiło się w przypadku optymizmu, wrażliwości i dociekliwości (po 1,1%). Zdaniem nauczycieli uczeń powinien zdobyć w szkole przede wszystkim wiedzę potrzebną w dalszym życiu (38,8%), następnie wiedzę przydatną do życia w cywilizowanym społeczeństwie (13,3%) oraz umiejętności praktyczne (12,2%). W ramach doskonalenia zawodowego badani chcieli uczestniczyć w warsztatach (37,7%) oraz kursach i zespołach samokształceniowych (po 23,3%). Większość odczuwała satysfakcję z wykonywanej pracy (77,7%) i czuła się doceniona w miejscu pracy (63,3%). |