Obserwuj
Tytuł badania: |
Model ucznia, którego spotkało niepowodzenie na egzaminie maturalnym 2005 |
Instytucja: |
|
Data: |
6 lutego 2006 – 14 lutego 2006 |
Badacz: |
Maria Krystyna Szmigel |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie modelu ucznia, który nie zdał egzaminu maturalnego w 2005 r., na podstawie takich danych jak: zdawalność egzaminu maturalnego w 2005 r.; terytorialne zróżnicowanie absolwentów, którzy egzaminu nie zdali; niepowodzenia maturalne według przedmiotów i typów szkół; zróżnicowanie wyników według płci; zdawalność egzaminu według typów szkół i powiatów trzech województw (lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego); wyniki egzaminu z języka polskiego, egzaminów językowych i przedmiotów do wyboru; aspiracje młodzieży. Ustalono liczbę uczniów, którzy nie zdali egzaminu maturalnego w 2005 r., i ich procentowy udział w populacji wszystkich zdających podległych OKE w Krakowie, a więc z województw: lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego. Zgodnie ze zgromadzonym materiałem matury nie zdało 17124 osób. |
Deskryptory TESE: |
szkolnictwo średnie, szkoła średnia, matura europejska, egzamin, ewaluacja, niepowodzenie szkolne, niedostateczne osiągnięcia w nauce, egzamin poprawkowy |
TESE descriptors: |
secondary education, secondary school, European Baccalaureate, examination, evaluation, school failure, re-assessment, underachievement |
Publikacje: |
- Szmigel, M.K. (oprac.). (2006). Badania nad egzaminami. VII. Model ucznia, którego spotkało niepowodzenie na egzaminie maturalnym 2005. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/Badania%20nad%20egzaminami_Model%20ucznia%2C%20kt%F3rego%20spotka%B3o%20niepowodzenie%20na%20egzaminie%20maturalnym_2005.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.