| Tytuł badania: | 
		Model Stylu Twórczego Zachowania a poziom innowacyjności przyszłej pracy studentów | 
	
		
		
		
				
			| Instytucja: | 
			 | 
		
			
		| Data: | 
		[2006] | 
	
	
		| Badacz: | 
		Artur Domurat, Andrzej Strzałecki | 
	
	
		| Abstrakt: | 
		
			 Badanie zostało zrealizowane ze środków na badania statutowe Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (BST 1 134/2006); miało ono na celu określenie zależności między poziomem twórczego myślenia a preferencjami studentów odnośnie przyszłego zatrudnienia (innowacyjnością ich przyszłej pracy). W badaniu wykorzystano autorski model teoretyczny Stylu twórczego zachowania (STZ) oraz kwestionariusz Style zachowania się mierzący następujące zmienne niezależne: siłę ego, giętkość struktur poznawczych, wewnętrzną sterowność, samorealizację i aprobatę życia. Wśród zmiennych zależnych znalazł się wynik na skali innowacyjność przyszłej pracy oraz odpowiedzi na pytania o charakter przyszłej pracy (zmienna charakter przyszłej pracy). Badaniem objęto 200 studentów Uniwersytetu Warszawskiego w wieku 18-26 lat, w tym 100 kobiet i 100 mężczyzn. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić zależność istotną statystycznie między trzema spośród pięciu wymiarów twórczości oraz przewidywaną innowacyjnością przyszłej pracy zawodowej. Wymiary te to: wewnętrzna sterowność, samorealizacja i giętkość struktur poznawczych. Zaobserwowano również różnice w poziomie twórczości między studentami planującymi różne rodzaje kariery. Badani pragnący zostać pracownikami najemnymi cechowali się niskim poziomem siły ego i samorealizacji. Z kolei osoby planujące zostać menedżerami charakteryzował wysoki poziom siły ego i samorealizacji oraz umiarkowany poziom wewnętrznej sterowności. Przyszłych przedsiębiorców wyróżniał przede wszystkim wysoki poziom giętkości struktur i wewnętrznej sterowności. 		 | 
	
			
		| Deskryptory TESE: | 
		student, kariera zawodowa, praca, postawa, uzdolniony uczeń, psychologia | 
	
	
		| TESE descriptors: | 
		student, career, labour, attitude, gifted pupil, psychology | 
	
	
		| Publikacje: | 
		- Strzałecki, A. i Domurat, A. (2009). Model Stylu Twórczego Zachowania a poziom innowacyjności przyszłej pracy studentów. Czasopismo Psychologiczne, 2, 141-152.
 
  |