|
|
Tytuł badania: | Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | [2014] |
Badacz: | Tomasz Kuszewski, Tomasz Szapiro, Przemysław Szufel |
Abstrakt: |
Głównym celem badania jest pokazanie metodologicznych założeń narzędzia modelu symulacyjnego, skonstruowanego w oparciu o dane ankietowe. Kwestionariusz ankiety w badaniu ilościowym dotyczył uwarunkowań decyzji edukacyjnych (UDE). Postawiono m.in. następujące pytania badawcze: kiedy zmiany w strukturze finansowania prowadzą do istotnych zmian wyborów edukacyjnych dokonywanych przez gospodarstwa domowe, tj. jakie są uwarunkowania skuteczności regulacji systemu edukacyjnego; kiedy zmiana regulacji systemu edukacyjnego może okazać się przeciwskuteczna; jakie mogą być skutki uzależnienia finansowania czesnego od rodzaju szkoły lub kierunku studiów (techniczne, ekonomiczne, pedagogiczne) zamiast np. od formy własności szkoły (publiczna, niepubliczna). Raport, oprócz założeń symulacji rynków edukacyjnych, zawiera także informacje na temat: podejścia symulacyjnego w modelowaniu systemów, symulacji wieloagentowej, wieloagentowej analizy rynków edukacyjnych, kalibracji wieloagentowego modelu systemu edukacyjnego, eksperymentów symulacyjnych. |
Deskryptory TESE: | edukacja, rynek edukacyjny, ankieta, badania edukacyjne, polityka edukacyjna |
TESE descriptors: | education, education market, questionnaire, educational research, education policy |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.