|
|
Tytuł badania: | Zastosowanie metody drzew kwalifikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | 2011 – 2012 |
Badacz: | Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak |
Abstrakt: |
Doniesienie dotyczy drzew kwalifikacyjnych, które są metodą podziału populacji na klasy obserwacji o podobnych właściwościach. Celem badania jest próba wykorzystania powyższej metody do weryfikacji aspiracji edukacyjnych rodziców względem uczniów czwartej klasy szkoły podstawowej. Dane zebrano od 4931 rodziców z całej Polski. Wykorzystano pakiet party środowiska R. Otrzymano drzewa klasyfikacyjne obserwacji statystycznych. Narzędziem badawczym była skala. Wyniki badania pokazały, że najbardziej różnicującym czynnikiem było wykształcenie rodziców. Istotne okazały się w aspekcie aspiracji edukacyjnych: miejsce zamieszkania, płeć dziecka, płeć rodzica wypełniającego ankietę. Wnioski z badania pokazały, że aspiracje są uwarunkowane wykształceniem i preferencjami dotyczącymi ścieżki edukacyjnej dziecka. |
Deskryptory TESE: | metodologia, edukacja, rodzice, uczeń, szkoła |
TESE descriptors: | methodology, education, parents, pupil, school |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.