|
|
Tytuł badania: | Kontynuacja przemian. Raport o stanie edukacji 2011 |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | 2011 |
Badacz: | Paweł Bukowski, Agnieszka Chłoń-Domińczak, Horacy Dębowski, Elżbieta Drogosz-Zabłocka, Magdalena Dybaś, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Michał Federowicz, Dorota Holzer-Żelażewska, Małgorzata Kłobuszewska, Agnieszka Kopańska, Magadalena Krawczyk-Radwan, Anna Maliszewska, Wojciech Paczyński, Krzysztof Podwójcic, Marta Rucińska, Monika Siergiejuk, Stanisław Sławiński, Wojciech Stęchły, Urszula Sztanderska, Magdalena Tomasik, Katarzyna Trawińska-Konador, Dominika Walczak, Anna Wojciuk, Gabriela Ziewiec |
Abstrakt: |
Raport jest poświęcony tendencjom zmian w polskiej edukacji (np. uczestnictwu w edukacji formalnej, finansowaniu edukacji, egzaminom końcowym, absolwentom, wykształceniu, rynkowi pracy). W doniesieniu omówiono akty prawne dotyczące edukacji w 2011 r. W części poświęconej monografiom tematycznym poruszono następujące kwestie: szkolnictwo wyższe (przemiany, upowszechnienie, wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji, koncepcja uczenia się przez całe życie), edukacja zawodowa w Polsce (np. potwierdzanie zawodowych kwalifikacji, zapewnianie jakości kształcenia, ewaluacja, ocena funkcjonowania szkół zawodowych z perspektywy rynku pracy, wyzwania dla szkolnictwa zawodowego). W badaniu wykorzystano analizę głównych zmian ilościowych w oświacie i szkolnictwie wyższym oraz analizę zmian instytucjonalnych w sektorze edukacyjnym. Wnioski podsumowujące dotyczą każdego z wymienionych obszarów. |
Deskryptory TESE: | badania edukacyjne, badania naukowe, analiza statystyczna, edukacja, szkoła |
TESE descriptors: | educational research, research, statistical analysis, education, school |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.