BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Instytucja:
Data: kwiecień 2014 – 4 listopada 2014
Badacz: Edyta Makowska-Belta, Dominika Milczarek, Agnieszka Morysińska, Marzena Sochańska-Kawiecka, Dorota Zielińska
Abstrakt:

Główny cel badania to wypracowanie rekomendacji dla instytucji publicznych na temat włączania osoby z niepełnosprawnością (OzN) do podstawowego nurtu edukacji i (rynku) pracy. W ramach czterech faz badania zrealizowano: indywidualne wywiady pogłębione IDI, np. z ekspertami w dziedzinie niepełnosprawności (61), zogniskowane wywiady grupowe FGI (38), cztery panele eksperckie, dwa seminaria eksperckie. Oprócz wyników badania przedstawiono rekomendacje zmian odnoszących się do funkcjonowania osób z niepełnosprawnością w życiu społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji i rynku pracy. Doniesienie zawiera też ekspercki komentarz do wyników badania terenowego. Badanie pokazało bariery uniemożliwiające prawidłową realizację zapisów Konwencji ONZ o Prawach Osób Niepełnosprawnych. Zalicza się do nich np. niespójność i złożoność polskiego systemu orzecznictwa. Badani stwierdzili, że edukacja włączająca osoby z niepełnosprawnościami powinna być bardziej upowszechniana. Również doradztwo zawodowe powinno być bardziej sfunkcjonalizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Deskryptory TESE: system edukacji, edukacja, praca, rynek pracy, polityka edukacyjna, niepełnosprawność intelektualna
TESE descriptors: education system, education, labour, labour market, education policy, intellectual disability
Publikacje:
  • Sochańska-Kawiecka, M., Makowska-Belta, E., Milczarek, D., Morysińska, A. i Zielińska, D.A. (2015). Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/2-uncategorised/860-lista-publikacji-w-projekcie-entuzjasci-edukacji.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"