|
|
Tytuł badania: | Porównanie wyników Europejskiego Badania Kompetencji Językowych i egzaminu gimnazjalnego z języków obcych |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | międzynarodowe |
Instytucja: | |
Data: | 2011 |
Badacz: | Agata Gajewska-Dyszkiewicz, Filip Kulon, Katarzyna Paczuska |
Abstrakt: |
Celem badania była weryfikacja skuteczności pomiaru egzaminu gimnazjalnego (2011), skonfrontowanego z wynikami Europejskiego Badania Kompetencji Językowych (EBKJ) (2011). W badaniu przeanalizowano wyniki 3296 uczniów biorących udział w EBKJ. Pokazano współczynnik połączonych wyników uczniów przystępujących do egzaminu gimnazjalnego i biorących udział w EBKJ z tego samego przedmiotu (2709 uczniów). Analiza wyników testów pokazała m.in. rozkład gęstości prawdopodobieństwa dla wyników obu egzaminów. Analiza czynnikowa zilustrowała jednowymiarowość egzaminu gimnazjalnego. Badanie dowiodło, że rozkłady wyników w egzaminie gimnazjalnym i EBKJ nie odbiegają od siebie. |
Deskryptory TESE: | badania edukacyjne, edukacja, Europa, kompetencje językowe, kompetencje, język, język nauczania, gimnazjum, egzamin |
TESE descriptors: | educational research, education, Europe, language skills, competence, language, teaching language, lower secondary, examination |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.