|
|
Tytuł badania: | Czy szkoła ma znaczenie? Analiza zróżnicowania efektywności nauczania na pierwszym etapie edukacyjnym |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | podłużne |
Instytucja: | |
Data: | 2010 – 2011 |
Badacz: | Roman Dolata |
Abstrakt: |
Raport dotyczy podłużnego badania szkolnych uwarunkowań efektywności kształcenia (SUEK). W badaniu wzięli udział uczniowie klas trzecich ze szkół podstawowych. Dobór próby miał charakter losowy. Liczba szkół w pierwszym etapie badania wyniosła 176, natomiast liczba uczniów: 5625. Grupami respondentów byli: dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie, rodzice. Wykorzystano ankiety, testy (satysfakcji zawodowej, świadomości językowej, czytania, matematyczny, z języka angielskiego, matryc Ravena, Inwentarz Stanu i Cechy Lęku dla Dzieci STAI-C, integracji szkolnej KIU), badanie socjometryczne, wypowiedź ustną z języka angielskiego. W badaniu pokazano pomiar wyników nauczania w zakresie czytania, świadomości językowej i matematyki, modele analizy zróżnicowania wyników nauczania, międzyszkolne i międzyoddziałowe zróżnicowanie wyników nauczania, porównanie wyników nauczania z poziomem inteligencji i lęku u uczniów oraz wyników nauczania z cechami nauczyciela i wybranym podręcznikiem do nauki przedmiotu. |
Deskryptory TESE: | szkoła, efekt uczenia się, jakość kształcenia, jakość nauczania, edukacja, szkoła podstawowa, podręcznik |
TESE descriptors: | school, learning outcome, quality of education, teaching quality, education, primary school, textbook |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.