|
|
Tytuł badania: | Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | ewaluacyjne |
Instytucja: | |
Data: | [2011] |
Badacz: | Jadwiga Fila, Agnieszka Rybińska, Rafał Trzciński |
Abstrakt: |
W badaniu ewaluacyjnym wykorzystano analizę projektów realizowanych w latach 2008-2011 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Działanie 9.2). Tematem badawczym była współpraca zawodowych szkół z przedsiębiorcami. Badanie miało charakter dwuetapowy: ilościowy (desk research, CATI: 387 projektów) i jakościowy (desk research, 225 IDI: 22 studia przypadków projektów z pierwszego etapu). Wyniki badania pokazały, że najczęstszymi formami współpracy szkół zawodowych z przedsiębiorcami były: praktyczna nauka zawodu, staże dla nauczycieli i uczniów, kursy specjalistyczne, szkolenia, wycieczki zawodoznawcze, wizyty studyjne, konkursy zawodowe, udział w targach edukacyjnych. Do czynników ułatwiających współpracę zaliczono kontakty osobiste i kontynuację wcześniejszej współpracy. Trudności natomiast mogą przysparzać: bariery systemowe, strukturalne, proceduralne, finansowe, odmienne oczekiwania i motywacje oraz bariera wiedzy czy zaufania. |
Deskryptory TESE: | współpraca, szkoła średnia o profilu zawodowym, przedsiębiorstwo, praca, edukacja |
TESE descriptors: | cooperation, vocational school, enterprise, labour, education |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.