Obserwuj
Tytuł badania: |
Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców |
Projekt badawczy: |
- Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Inne badania w projekcie:
|
Instytucja: |
|
Data: |
[2014] |
Badacz: |
Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak |
Abstrakt: |
W badaniu postawiono następujące pytanie: Czy w próbie polskich rodziców (N = 4931) można wyodrębnić wartości wychowawcze postulowane przez amerykańskiego socjologa M. Kohna? Wykorzystano metody analizy czynnikowej (PCA). Dane z badania pokazano za pomocą tzw. biplotów. W doniesieniu przedstawiono dane z podłużnego badania SUEK (Szkolne Uwarunkowania Efektywności Kształcenia), w którym brali udział losowo dobrani uczniowie szkół podstawowych. Pokazano dane jedynie z drugiego etapu badania, w którym brały udział 172 szkoły podstawowe. Techniką badawczą była ankieta (4931 rodziców). Przedmiotem badania w ankiecie były aspiracje edukacyjne rodziców w stosunku do swoich dzieci. Dwustopniowa analiza danych pokazała duży związek wykształcenia z wartościami wychowawczymi. Badanie tym samym potwierdziło teorię stworzoną przez amerykańskiego socjologa. |
Deskryptory TESE: |
rodzice, badania edukacyjne, badania naukowe, ankieta, edukacja |
TESE descriptors: |
parents, educational research, research, questionnaire, education |
Publikacje: |
- Matczak, E. i Kozłowski, W. (2014). Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców. Pobrane z http://www.ibe.edu.pl/pl/publikacje/analizy-ibe
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.