BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Instytucja:
Data: [2014]
Badacz: Waldemar Kozłowski, Ewa Matczak
Abstrakt:

W badaniu postawiono następujące pytanie: Czy w próbie polskich rodziców (N = 4931) można wyodrębnić wartości wychowawcze postulowane przez amerykańskiego socjologa M. Kohna? Wykorzystano metody analizy czynnikowej (PCA). Dane z badania pokazano za pomocą tzw. biplotów. W doniesieniu przedstawiono dane z podłużnego badania SUEK (Szkolne Uwarunkowania Efektywności Kształcenia), w którym brali udział losowo dobrani uczniowie szkół podstawowych. Pokazano dane jedynie z drugiego etapu badania, w którym brały udział 172 szkoły podstawowe. Techniką badawczą była ankieta (4931 rodziców). Przedmiotem badania w ankiecie były aspiracje edukacyjne rodziców w stosunku do swoich dzieci. Dwustopniowa analiza danych pokazała duży związek wykształcenia z wartościami wychowawczymi. Badanie tym samym potwierdziło teorię stworzoną przez amerykańskiego socjologa.

Deskryptory TESE: rodzice, badania edukacyjne, badania naukowe, ankieta, edukacja
TESE descriptors: parents, educational research, research, questionnaire, education
Publikacje:
  • Matczak, E. i Kozłowski, W. (2014). Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców. Pobrane z http://www.ibe.edu.pl/pl/publikacje/analizy-ibe
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"