BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2011
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania jest uzupełnienie danych uzyskanych w badaniu ESLC o informację dotyczącą umiejętności wypowiedzi ustnej w języku angielskim u uczniów trzecich klas gimnazjum. Badanie zrealizowano w dwóch etapach. W roku 2011 badaniem objęto 23 gimnazjów, próba liczyła 499 uczniów. Są to ci sami uczniowie, którzy wzięli udział w badaniu ESLC. Druga część badania w roku 2012 umożliwiła porównanie efektów uczenia się według wymagań starej i nowej podstawy programowej (badanie objęło ostatni rok starej i pierwszy rok realizacji nowej podstawy). Narzędziem pomiarowania był test. Badanie pokazało m.in. rozkład procentowy wyników uczniów według oceny właściwej. Na poszczególnych poziomach wyniki wyglądały następująco: A1 – 41%, A2 – 34%, B1 – 18%, B2 – 7%. Ponadto wykazano rozkład procentowy umiejętności mówienia w języku angielskim u uczniów na poszczególnych poziomach ESOKJ w trzech sprawnościach języka angielskiego: rozumienie tekstów pisanych (N = 255), rozumienie ze słuchu (N = 248), tworzenie wypowiedzi pisemnych (N = 238). Wyniki badania potwierdziły wzajemną zależność pomiędzy testowanymi sprawnościami w ramach badania umiejętności mówienia (BUM) a ESLC.

Deskryptory TESE: egzamin ustny, kompetencje językowe, angielski, jakość kształcenia, gimnazjum, reforma programu nauczania
TESE descriptors: oral examination, language skills, English, quality of education, lower secondary, curriculum reform
Publikacje:
  • Instytut Badań Edukacyjnych. (2014). Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/raporty/209-raport-z-badania/badanie-umiejetnosci-mowienia-w-jezyku-angielskim/1156-badanie-umiejetnosci-mowienia-w-jezyku-angielskim.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"