BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza wpływu programu "Cyfrowa Szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Instytucja:
Data: 2014
Badacz: Paweł Penszko, Piotr Zielonka
Abstrakt:

Przedmiotem badania był program rządowy Cyfrowa Szkoła, który zrealizowano w roku szkolnym 2012/2013 w losowo dobranych 399 szkołach podstawowych. Analizie w badaniu poddano wyniki sprawdzianu szóstoklasisty z lat: 2012, 2013 i 2014. Postawiono następujące pytanie badawcze: Czy i jak udział w programie "Cyfrowa Szkoła" wpływa na wyniki osiągane przez jej uczniów w sprawdzianie szóstoklasisty? W badaniu wykorzystano testy "t" i symulacyjne testy Monte Carlo (zadania typu rozstrzygnięcia). Wnioski z badania potwierdzają pozytywny efekt programu Cyfrowa Szkoła wśród słabych uczniów w zakresie polepszenia rezultatów w jednej z części sprawdzianu szóstoklasisty: rozumowanie.

Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, szkoła, egzamin, egzamin końcowy, szkoła podstawowa, rozumowanie
TESE descriptors: ICT, school, examination, final examination, primary school, reasoning
Publikacje:
  • Penszko, P. i Zielonka, P. (2015). Analiza wpływu programu "Cyfrowa Szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/2-uncategorised/860-lista-publikacji-w-projekcie-entuzjasci-edukacji.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"