|
|
Tytuł badania: | Analiza wpływu programu "Cyfrowa Szkoła" na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty |
Projekt badawczy: |
|
Instytucja: | |
Data: | 2014 |
Badacz: | Paweł Penszko, Piotr Zielonka |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania był program rządowy Cyfrowa Szkoła, który zrealizowano w roku szkolnym 2012/2013 w losowo dobranych 399 szkołach podstawowych. Analizie w badaniu poddano wyniki sprawdzianu szóstoklasisty z lat: 2012, 2013 i 2014. Postawiono następujące pytanie badawcze: Czy i jak udział w programie "Cyfrowa Szkoła" wpływa na wyniki osiągane przez jej uczniów w sprawdzianie szóstoklasisty? W badaniu wykorzystano testy "t" i symulacyjne testy Monte Carlo (zadania typu rozstrzygnięcia). Wnioski z badania potwierdzają pozytywny efekt programu Cyfrowa Szkoła wśród słabych uczniów w zakresie polepszenia rezultatów w jednej z części sprawdzianu szóstoklasisty: rozumowanie. |
Deskryptory TESE: | technologia informacyjno-komunikacyjna, szkoła, egzamin, egzamin końcowy, szkoła podstawowa, rozumowanie |
TESE descriptors: | ICT, school, examination, final examination, primary school, reasoning |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.