|
|
Tytuł badania: | Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego) |
Projekt badawczy: |
|
Typ badania: | międzynarodowe |
Instytucja: | |
Data: | 2009 |
Badacz: | Rafał Piwowarski |
Abstrakt: |
Celem badania było porównanie informacji, wskaźników "nauczycielskich" pochodzących z projektu TALIS z informacjami o osiągnięciach edukacyjnych przypisanych szkołom (które brały udział w TALIS), które uzyskane zostały przez uczniów na egzaminie gimnazjalnym (EG) po III klasie tej szkoły (lub po dziewiątej klasie w innych systemach szkolnych). Raport przedstawia podstawowe wyniki badania TALIS 2008 z uwzględnieniem polskich nauczycieli gimnazjalnych. W doniesieniu znajdują się też dane dotyczące egzaminu gimnazjalnego, pozyskane z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. W wyniku analizy sformułowano tezy. Jedna z nich zakłada, że czynnikiem różnicującym wyniki szkolnych osiągnięć uczniów nie są nauczyciele. |
Deskryptory TESE: | nauczyciel, szkoła, jakość kształcenia, gimnazjum, egzamin |
TESE descriptors: | teacher, school, quality of education, lower secondary, examination |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.