BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego)
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: 2009
Badacz: Rafał Piwowarski
Abstrakt:

Celem badania było porównanie informacji, wskaźników "nauczycielskich" pochodzących z projektu TALIS z informacjami o osiągnięciach edukacyjnych przypisanych szkołom (które brały udział w TALIS), które uzyskane zostały przez uczniów na egzaminie gimnazjalnym (EG) po III klasie tej szkoły (lub po dziewiątej klasie w innych systemach szkolnych). Raport przedstawia podstawowe wyniki badania TALIS 2008 z uwzględnieniem polskich nauczycieli gimnazjalnych. W doniesieniu znajdują się też dane dotyczące egzaminu gimnazjalnego, pozyskane z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. W wyniku analizy sformułowano tezy. Jedna z nich zakłada, że czynnikiem różnicującym wyniki szkolnych osiągnięć uczniów nie są nauczyciele.

Deskryptory TESE: nauczyciel, szkoła, jakość kształcenia, gimnazjum, egzamin
TESE descriptors: teacher, school, quality of education, lower secondary, examination
Publikacje:
  • Piwowarski, R. (2011). Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego). Pobrane z http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/2-uncategorised/860-lista-publikacji-w-projekcie-entuzjasci-edukacji.html
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"