BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zrównanie ekwicentylowe na tle innych metod zrównania na przykładzie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego
Projekt badawczy:
  • Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego
pokaż badania
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Bartosz Kondratek, Henryk Szaleniec, Tymoteusz Wołodźko
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu analizy porównawczej poszczególnych metod zrównywania. Materiał stanowiły dane pochodzące z badań prowadzonych na ogólnopolskich, losowych próbach szkół (respondenci rozwiązywali arkusze testowe, w skład których wchodziły wybrane zadania z egzaminów z dwóch różnych lat spośród egzaminów z lat 2002-2012 oraz dodatkowe zewnętrzne zadania). W analizie posłużono się takimi metodami zrównywania jak: zrównanie liniowe, zrównanie ekwicentylowe w schemacie SG oraz zrównanie ekwicentylowe w schemacie EG. Na podstawie zgromadzonego materiału stwierdzono, że analizowane metody (mimo różnic między stosowanymi algorytmami i planami badawczymi) dały zbliżone do siebie wyniki. Ponadto zwrócono uwagę na problem kotwiczenia testów (w tym długości łańcuchów funkcji zrównujących). Zgodnie ze spostrzeżeniami badaczy zastosowanie bardziej skomplikowanego planu zrównywania może skutkować wynikiem o większym błędzie.

Autorskie słowa kluczowe: psychometria, zrównywanie wyników obserwowanych, zrównywanie ekwicentylowe
Deskryptory TESE: gimnazjum, egzamin, egzamin końcowy, efekt uczenia się, postępy w nauce
TESE descriptors: lower secondary, examination, final examination, learning outcome, study progress
Publikacje:
  • Wołodźko, T., Kondratek, B. i Szaleniec, H. (2014). Zrównanie ekwicentylowe na tle innych metod zrównania na przykładzie sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego. Edukacja, 3(128), 112-130.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"