Obserwuj
Tytuł badania: |
Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa |
Instytucja: |
|
Data: |
2008 |
Badacz: |
Małgorzata Boba, Maria Michlowicz |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie poziomu świadomości językowej nauczycieli w dziedzinie diagnostyki edukacyjnej. Analizę przeprowadzono na podstawie anonimowej ankiety (osiem pytań zamkniętych dotyczących codziennej pracy nauczyciela i osiem pytań otwartych dotyczących pomiaru dydaktycznego) wypełnionej przez 171 nauczycieli polonistów. Badacze wyszli z założenia, że dziedzina diagnostyki edukacyjnej nie ma aparatu pojęciowego, a zatem istnieje potrzeba wprowadzenia katalogu pojęć z zakresu informacji wyników egzaminu zewnętrznego. Podobne wnioski wypływają z przeprowadzonej ankiety. Omówienie kończy się apelem o sformułowanie aparatu pojęciowego wraz z jego rozsądnym opracowaniem z zakresu diagnostyki edukacyjnej, tym bardziej, że ponad 70% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z biuletynów Centralnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, gdzie publikowane są branżowe artykuły z często skomplikowanym słownictwem.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, nauczyciel, wsparcie dla nauczycieli, organ doradczy |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, teacher, support for teachers, advisory body |
Publikacje: |
- Boba, M. i Michlowicz, M. (2008). Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Uczenie się i egzamin w oczach nauczyciela (s. 374-384). Kraków: Grupa Tomami.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.