BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa
Instytucja:
Data: 2008
Badacz: Małgorzata Boba, Maria Michlowicz
Abstrakt:

Celem badania było określenie poziomu świadomości językowej nauczycieli w dziedzinie diagnostyki edukacyjnej. Analizę przeprowadzono na podstawie anonimowej ankiety (osiem pytań zamkniętych dotyczących codziennej pracy nauczyciela i osiem pytań otwartych dotyczących pomiaru dydaktycznego) wypełnionej przez 171 nauczycieli polonistów. Badacze wyszli z założenia, że dziedzina diagnostyki edukacyjnej nie ma aparatu pojęciowego, a zatem istnieje potrzeba wprowadzenia katalogu pojęć z zakresu informacji wyników egzaminu zewnętrznego. Podobne wnioski wypływają z przeprowadzonej ankiety. Omówienie kończy się apelem o sformułowanie aparatu pojęciowego wraz z jego rozsądnym opracowaniem z zakresu diagnostyki edukacyjnej, tym bardziej, że ponad 70% ankietowanych zadeklarowało, że korzysta z biuletynów Centralnej i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, gdzie publikowane są branżowe artykuły z często skomplikowanym słownictwem.

 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, nauczyciel, wsparcie dla nauczycieli, organ doradczy
TESE descriptors: examination, evaluation, teacher, support for teachers, advisory body
Publikacje:
  • Boba, M. i Michlowicz, M. (2008). Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Uczenie się i egzamin w oczach nauczyciela (s. 374-384). Kraków: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"