BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Jakość dydaktyki w opinii studentów AWF w Katowicach
Instytucja:
Data: 1995 – 1996
Badacz: Czesław Opyrchał, Arkadiusz Stanula
Abstrakt:

Celem badania było zebranie opinii studentów drugiego, trzeciego i czwartego roku wychowania fizycznego na temat jakości zajęć dydaktycznych na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. W badaniu wzięło udział 246 osób, w tym: 89 studentów drugiego roku, 93 trzeciego roku, 64 czwartego roku. Do zebrania opinii wykorzystano kwestionariusz ankiety złożonej z trzech części: pierwsza dotyczyła oceny zajęć (w sześciopunktowej skali), druga (o charakterze otwartym) – opinii studentów na temat potrzeby stosowania studenckiej oceny dydaktyki. Część trzecia zawierała metryczkę respondenta. 87% studentów było zdania, że konieczne jest przeprowadzanie oceny dydaktyki. Konieczność taką dostrzegało najwięcej osób studiujących na trzecim roku (92%), najmniej na drugim roku (78%). O tym, że ocena dydaktyki nie jest konieczna, było przekonanych 3% respondentów, w tym 6% z drugiego roku, 2% trzeciego roku i 2% czwartego roku studiów. Nie miało zdania na ten temat 10% ankietowanych. Zbędność oceny dydaktyki badani motywowali tym, że wyniki tego rodzaju ankiet nie będą przez nikogo brane pod uwagę i niczego nie zmienią. Zdaniem 34,4% respondentów ocenę zajęć dydaktycznych powinno przeprowadzać się po semestrze, według 27,3% po zakończeniu roku akademickiego, a w opinii 38,2% po zakończeniu przedmiotu. Jeśli chodzi o przydatność studenckiej oceny zajęć dydaktycznych – aż 76,4% studentów stwierdziło, że wyniki podobnych ankiet nie zostaną wzięte pod uwagę przez władze uczelni. Najbardziej sceptyczni okazali się studenci drugiego roku (80,9% odpowiedzi), mniej – studenci czwartego roku (76,6%), najmniej zaś – studenci trzeciego roku (72,1%). Mimo to co czwarty student AWF widzi sens w przeprowadzaniu ankiet na temat zajęć akademickich.

Deskryptory TESE: student, uczestnictwo studentów, ocena uczących się, dydaktyka, szkolnictwo wyższe, wychowanie fizyczne
TESE descriptors: student, student participation, evaluation of students, didactics, higher education, physical education
Publikacje:
  • Opyrchał, C. i Stanula, A. (1996). Jakość dydaktyki w opinii studentów AWF w Katowicach. Zeszyty Metodyczno-Naukowe, 8, 61-68.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"