BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Jakość edukacji matematycznej na półmetku kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych
Projekt badawczy:
  • W połowie drogi...
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 2007 – 2009
Badacz: Elżbieta Ostaficzuk, Andrzej Wawrzyniak, Andrzej Werner
Abstrakt:

W ramach projektu W połowie drogi... przeprowadzono ewaluację kompetencji matematycznych uczniów klas pierwszych ze szkół ponadgimnazjalnych na podstawie wyników sprawdzianu Po gimnazjum; ewaluację kompetencji matematycznych uczniów klas drugich szkól ponadgimnazjalnych na podstawie sprawdzianu W połowie drogi...; ewaluację formatywną nauczycielskich systemów kształcenia matematyki na podstawie oszacowania edukacyjnej wartości dodanej. Próba uczestników badania jakości kształcenia wynosiła 2350 uczniów ze 112 klas w 26 szkołach. Przykładem wysokiej jakości systemu kształcenia była klasa A, w której uczyło się 30 uczniów. Osoby z tej klasy uzyskały wysokie wyniki na sprawdzianie Po gimnazjum i podobne wysokie wyniki na sprawdzianie W połowie drogi. Uzyskanie wysokiej wartości EWD stało się możliwe dzięki wynikom na sprawdzianie wyższym niż przewidywane. Badacze stwierdzili, że szkoły, które przyjmują najlepszych uczniów, mogą stymulować rozwój tych uczniów na bardzo wysokim poziomie. W klasie B, liczącej 11 uczniów, uzyskano wysokie wyniki na sprawdzianie Po gimnazjum, ale niskie (poniżej przewidywanych) na sprawdzianie W połowie drogi – stąd wynikała niska wartość EWD. Badacze na tym przykładzie wnioskowali, że szkoła nie dość efektywnie pracowała z uczniami o znacznym potencjale, prawdopodobnie uspokojona ich wysokimi wynikami z pierwszego sprawdzianu.

Deskryptory TESE: jakość kształcenia, jakość nauczania, edukacja, wiedza, efekt uczenia się, postępy w nauce, trudności w nauce, egzamin, matematyka
TESE descriptors: quality of education, teaching quality, education, knowledge, learning outcome, study progress, learning difficulty, examination, mathematics
Publikacje:
  • Ostaficzuk, E., Wawrzyniak, A. i Werner, A. (2009). Jakość edukacji matematycznej na półmetku kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. Pobrane z http://www.ptde.org/file.php/1/Archiwum/XV_KDE/pojedyncze/ostaficzuk_2.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"