BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czy nowy klucz punktowania ma wpływ na komunikowanie wyników sprawdzianu 2010 roku? (na podstawie analizy rozwiązań zadań 21. i 23.)
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Jadwiga Kubat, Jerzy Matwijko
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie, czy i w jakim stopniu nowy klucz punktowania zadań mógł mieć wpływ na odmienny wynik dla ucznia oraz w jaki sposób uzyskana w ten sposób informacja pozwoli na jasny zwrotny komunikat na temat umiejętności uczniów. Analizie poddano rozwiązania zadań 21. i 23. ze sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej oraz sposób punktowania zadań do 2009 r. w porównaniu z 2010 r. Do badania wybrano 243 prace (ze sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej) uczniów z gminy Brzozów. Wyniki badania potwierdzają hipotezę mówiącą że nowy model punktowania (zbliżony do holistycznego) dostarcza innych informacji o umiejętnościach uczniów i raczej informuje, czy uczeń posiada umiejętności, aby zadania rozwiązać, niż wskazuje konkretne umiejętności.

 

Deskryptory TESE: szkoła podstawowa, egzamin, ewaluacja, ocenianie, matematyka
TESE descriptors: primary school, examination, evaluation, marking, mathematics
Publikacje:
  • Kubat, J. i Matwijko, J. (2010). Czy nowy klucz punktowania ma wpływ na komunikowanie wyników sprawdzianu 2010 roku? (na podstawie analizy rozwiązań zadań 21. i 23.). Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/kubat_matwijko.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"