
Obserwuj
Tytuł badania: |
Czy nowy klucz punktowania ma wpływ na komunikowanie wyników sprawdzianu 2010 roku? (na podstawie analizy rozwiązań zadań 21. i 23.) |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Jadwiga Kubat, Jerzy Matwijko |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie, czy i w jakim stopniu nowy klucz punktowania zadań mógł mieć wpływ na odmienny wynik dla ucznia oraz w jaki sposób uzyskana w ten sposób informacja pozwoli na jasny zwrotny komunikat na temat umiejętności uczniów. Analizie poddano rozwiązania zadań 21. i 23. ze sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej oraz sposób punktowania zadań do 2009 r. w porównaniu z 2010 r. Do badania wybrano 243 prace (ze sprawdzianu po szóstej klasie szkoły podstawowej) uczniów z gminy Brzozów. Wyniki badania potwierdzają hipotezę mówiącą że nowy model punktowania (zbliżony do holistycznego) dostarcza innych informacji o umiejętnościach uczniów i raczej informuje, czy uczeń posiada umiejętności, aby zadania rozwiązać, niż wskazuje konkretne umiejętności.
|
Deskryptory TESE: |
szkoła podstawowa, egzamin, ewaluacja, ocenianie, matematyka |
TESE descriptors: |
primary school, examination, evaluation, marking, mathematics |
Publikacje: |
- Kubat, J. i Matwijko, J. (2010). Czy nowy klucz punktowania ma wpływ na komunikowanie wyników sprawdzianu 2010 roku? (na podstawie analizy rozwiązań zadań 21. i 23.). Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/kubat_matwijko.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.