Obserwuj
Tytuł badania: |
Droga do sukcesu dydaktycznego |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Małgorzata Boba, Maria Michlowicz |
Abstrakt: |
Celem badania było ustalenie, jak przebiega droga do sukcesu dydaktycznego, na czym jest on zbudowany i jak jest rozumiany zarówno przez nauczyciela, jak ucznia. Analizie poddano prace 277 uczniów klas trzecich z czterech szkół z egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej z kwietnia 2006 roku. Podstawowym kryterium doboru próby był wysoki wskaźnik EWD w dwóch kolejnych sesjach egzaminacyjnych (2005 i 2006). Dodatkowo poddano analizie dokumentację (ankiety wypełnione przez dyrektorów szkół, prace zawierające rozwiązania uczniowskie z egzaminu z kwietnia 2006 roku, dane o wynikach egzaminu próbnego z grudnia 2005 roku, wyniki egzaminu właściwego z kwietnia 2006 roku) z wybranych szkół. Wyniki badania potwierdziły, że sukces dydaktyczny ucznia zależy nie tylko od jego harmonijnego rozwoju, umiejętności łączenia tradycji z nowoczesnością, lecz także od profesjonalnego przygotowania nauczyciela i profesjonalizmu ucznia, które najlepiej zbudować na pragmatycznym podejściu do nauczania i samokształcenia.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, historia, samodzielne uczenie się, nauki humanistyczne, postępy w nauce |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, history, independent learning, humanities, study progress |
Publikacje: |
- Boba, M. i Michlowicz, M. (2007). Droga do sukcesu dydaktycznego. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/47.M.Boba_droga%20do%20sukcesu%20dydaktycznego.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.