BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Metodyczne aspekty badania efektywności kształcenia w opiniach studentów AE w Krakowie
Instytucja:
Data: [1996]
Badacz: Antoni Berbeka
Abstrakt:

Celem badania było zebranie opinii studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie na temat metodycznych aspektów badania efektywności kształcenia. Pytania ankiety wykorzystanej w badaniu dotyczyły m.in.: realizowania przez prowadzących celów zajęć, przekazywania wiadomości w sposób jasny i precyzyjny, inspirowania do samodzielnego myślenia, dobrej organizacji zajęć oraz regularności odbywania się zajęć. Większość studentów stwierdziła, że prowadzący zajęcia w najwyższym albo dużym stopniu przekazują podczas zajęć wiadomości w sposób jasny i precyzyjny. 26% badanych uznało, że prowadzący realizują cele w najwyższym stopniu, 46,7% – w dużym. 16,8% studentów twierdziło, że prowadzący w najwyższym stopniu inspirują do samodzielnego myślenia, 32,8% – w dużym stopniu, 20,5% – że średnio inspirują, 5,7% – w małym stopniu. 0,4% respondentów uznało, że prowadzący w ogóle nie inspirują słuchaczy do samodzielnego myślenia. 21,6% badanych określiło organizację zajęć jako w najwyższym stopniu dobrą, 41,2% – jako w dużym stopniu dobrą, 25,7% – jako średnią, 9% – jako w małym stopniu dobrą. 42,6% respondentów uznało, że zajęcia są prowadzone bardzo regularnie, 36,1% twierdziło, że zajęcia są w dużym stopniu prowadzone regularnie. Na podstawie wyników badania można stwierdzić, że na realizację celu zajęć w dużym zakresie wpływa ich dobra organizacja oraz jasny przekaz wiedzy. Nie zaobserwowano istotnego statystycznie wpływu inspirowania do samodzielnego myślenia na odpowiedzi dotyczące stopnia realizacji celu zajęć.

Deskryptory TESE: dydaktyka, program nauczania, efekt uczenia się, ekonomia, ewaluacja przez słuchaczy, ewaluacja nauczycieli, ewaluacja, studia wyższe
TESE descriptors: didactics, curriculum, learning outcome, economics, evaluation by students, evaluation of teachers, evaluation, higher education course
Publikacje:
  • Berbeka, A. (1996). Metodyczne aspekty badania efektywności kształcenia w opiniach studentów AE w Krakowie. Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 463, 7-16.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"