Abstrakt: |
Celem badania było zebranie opinii studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie na temat metodycznych aspektów badania efektywności kształcenia. Pytania ankiety wykorzystanej w badaniu dotyczyły m.in.: realizowania przez prowadzących celów zajęć, przekazywania wiadomości w sposób jasny i precyzyjny, inspirowania do samodzielnego myślenia, dobrej organizacji zajęć oraz regularności odbywania się zajęć. Większość studentów stwierdziła, że prowadzący zajęcia w najwyższym albo dużym stopniu przekazują podczas zajęć wiadomości w sposób jasny i precyzyjny. 26% badanych uznało, że prowadzący realizują cele w najwyższym stopniu, 46,7% – w dużym. 16,8% studentów twierdziło, że prowadzący w najwyższym stopniu inspirują do samodzielnego myślenia, 32,8% – w dużym stopniu, 20,5% – że średnio inspirują, 5,7% – w małym stopniu. 0,4% respondentów uznało, że prowadzący w ogóle nie inspirują słuchaczy do samodzielnego myślenia. 21,6% badanych określiło organizację zajęć jako w najwyższym stopniu dobrą, 41,2% – jako w dużym stopniu dobrą, 25,7% – jako średnią, 9% – jako w małym stopniu dobrą. 42,6% respondentów uznało, że zajęcia są prowadzone bardzo regularnie, 36,1% twierdziło, że zajęcia są w dużym stopniu prowadzone regularnie. Na podstawie wyników badania można stwierdzić, że na realizację celu zajęć w dużym zakresie wpływa ich dobra organizacja oraz jasny przekaz wiedzy. Nie zaobserwowano istotnego statystycznie wpływu inspirowania do samodzielnego myślenia na odpowiedzi dotyczące stopnia realizacji celu zajęć. |