BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Efekty uczenia się szkolnego i nieformalnego w świetle wypowiedzi uczniów i egzaminów maturalnych z historii i wiedzy o społeczeństwie
Instytucja:
Data: 2008
Badacz: Henryk Palkij
Abstrakt:

Celem badania było omówienie efektów uczenia się szkolnego i nieformalnego w świetle wypowiedzi i egzaminów maturalnych z histroii i wiedzy o społeczeństwie. Analizę przeprowadzono w oparciu o wyniki egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym i rozszerzonym, mającego miejsce w maju 2008 r. w OKE w Krakowie. Z perspektywy prawidłowej współpracy szkoły i ucznia ważne są wyniki podopiecznych na egzaminach maturalnych. Tymczasem, jak ujawnili badacze, często pojawiają się w tych relacjach problemy (np. niski poziom informacji o strukturze i przebiegu egzaminu, przeładowane klasy wpływające negatywnie na poziom nauczania, brak czasu na realizację pełnego materiału), które następnie przekładają się na wyniki w nauce. Wielu uczniów decyduje się na dodatkowe kursy, korepetycje i inne formy dokształcania się i jednocześnie wychodzi poza system szkolny, który okazuje się dla nich niewystarczający – często w przypadku przygotowania do poziomu rozszerzonego matury. Wyniki badania pozwoliły badaczom na zaproponowanie rozważenia budowy nowego arkusza egzaminacyjnego na poziomie rozszerzonym oraz nowych zasad przeprowadzania egzaminu (m.in. wydłużenia czasu pisania, zwiększenia liczby punktów za poziom rozszerzony).

 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, ocenianie, jakość kształcenia, jakość nauczania, edukacja pozaszkolna, szkoła średnia, historia, niezadowolenie ze szkoły, kształcenie nieformalne, wychowanie obywatelskie, wychowanie społeczne
TESE descriptors: examination, evaluation, marking, quality of education, teaching quality, out-of-school education, secondary school, history, school disaffection, informal learning, civics, community studies
Publikacje:
  • Palkij, H. (2008). Efekty uczenia się szkolnego i nieformalnego w świetle wypowiedzi uczniów i egzaminów maturalnych z historii i wiedzy o społeczeństwie. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/palkij.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"