Obserwuj
Tytuł badania: |
O różnych sposobach oceny jakości pracy szkoły |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 |
Badacz: |
Małgorzata Boba, Maria Michlowicz |
Abstrakt: |
Celem badania było zaobserwowanie zależności między opiniami formułowanymi w artykułach Gazety Wyborczej (publikowanych w 2010 roku) o jakości pracy szkoły a egzaminami zewnętrznymi. Analizie poddano następujące zagadnienia: związek między wynikami egzaminów zewnętrznych a opiniami o jakości pracy szkoły, wstępne rankingi tworzone po pierwszych egzaminach zewnętrznych, poszukiwanie podstaw do orzekania o opinii, związek między oceną jakości pracy a zagadnieniem wyboru. Podstawowym problemem w ocenie jakości pracy szkoły był subiektywizm, zatem należałoby rozwijać proces poszukiwania drogi komunikowania wyników, który umożliwiłby szerokie ich wykorzystanie. Jednocześnie należałoby mieć na uwadze, że ocenę formułuje się z różnych perspektyw i w różnym celu, więc ważne jest wypracowanie odpowiednich metod wykorzystania informacji z niej płynących.
|
Deskryptory TESE: |
egzamin, ewaluacja, ocenianie, jakość kształcenia, jakość nauczania, reforma szkolnictwa |
TESE descriptors: |
examination, evaluation, marking, quality of education, teaching quality, educational reform |
Publikacje: |
- Boba, M. i Michlowicz, M. (2010). O różnych sposobach oceny jakości pracy szkoły. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 337-343). Toruń: Grupa Tomami.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.