BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: O różnych sposobach oceny jakości pracy szkoły
Instytucja:
Data: 2010
Badacz: Małgorzata Boba, Maria Michlowicz
Abstrakt:

Celem badania było zaobserwowanie zależności między opiniami formułowanymi w artykułach Gazety Wyborczej (publikowanych w 2010 roku) o jakości pracy szkoły a egzaminami zewnętrznymi. Analizie poddano następujące zagadnienia: związek między wynikami egzaminów zewnętrznych a opiniami o jakości pracy szkoły, wstępne rankingi tworzone po pierwszych egzaminach zewnętrznych, poszukiwanie podstaw do orzekania o opinii, związek między oceną jakości pracy a zagadnieniem wyboru. Podstawowym problemem w ocenie jakości pracy szkoły był subiektywizm, zatem należałoby rozwijać proces poszukiwania drogi komunikowania wyników, który umożliwiłby szerokie ich wykorzystanie. Jednocześnie należałoby mieć na uwadze, że ocenę formułuje się z różnych perspektyw i w różnym celu, więc ważne jest wypracowanie odpowiednich metod wykorzystania informacji z niej płynących.

 

Deskryptory TESE: egzamin, ewaluacja, ocenianie, jakość kształcenia, jakość nauczania, reforma szkolnictwa
TESE descriptors: examination, evaluation, marking, quality of education, teaching quality, educational reform
Publikacje:
  • Boba, M. i Michlowicz, M. (2010). O różnych sposobach oceny jakości pracy szkoły. W: B. Niemierko i M.K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego (s. 337-343). Toruń: Grupa Tomami.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"