Obserwuj
Tytuł badania: |
Oczekiwania gimnazjalistów |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Małgorzata Boba, Maria Michlowicz |
Abstrakt: |
Celem badania była charakterystyka oczekiwań gimnazjalistów. Analizę przeprowadzono na podstawie 105 wypowiedzi pisemnych gimnazjalistów (na temat sylwetki gimnazjalisty, jego cech i oczekiwań) uczących się w szkołach wiejskich w województwach: małopolskim, lubelskimi, podkarpackim. Badacze nakreślili i omówili sylwetkę gimnazjalisty, dla którego gimnazjum jest kolejnym, ważnym etapem w życiu, przeanalizowali funkcję domu i rodziców w kształtowaniu postawy i charakteru młodego człowieka oraz znaczenie instytucji szkoły. Wyniki pokazały, jak trudny i wymagający jest uczeń gimnazjum, który oczekuje od swoich nauczycieli oraz swojej szkoły nie tylko przekazania mu wiadomości, lecz także w równej mierze – wartości pomocnych w kształtowaniu jego osobowości narażonej na różne bodźce ze świata zewnętrznego. |
Deskryptory TESE: |
rozwój dziecka, postawa wobec szkoły, reforma programu nauczania, relacja nauczyciel – uczeń, relacja rodzice – dziecko, ewaluacja przez słuchaczy, obszar wiejski |
TESE descriptors: |
child development, attitude towards school, curriculum reform, teacher-student relation, parent-child relation, evaluation by students, rural area |
Publikacje: |
- Boba, M. i Michlowicz, M. (2007). Oczekiwania gimnazjalistów. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/13.M.Boba_oczekiwania%20gimnazjalist%F3w.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.