BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Oczekiwania gimnazjalistów
Instytucja:
Data: 2007
Badacz: Małgorzata Boba, Maria Michlowicz
Abstrakt:

Celem badania była charakterystyka oczekiwań gimnazjalistów. Analizę przeprowadzono na podstawie 105 wypowiedzi pisemnych gimnazjalistów (na temat sylwetki gimnazjalisty, jego cech i oczekiwań) uczących się w szkołach wiejskich w województwach: małopolskim, lubelskimi, podkarpackim. Badacze nakreślili i omówili sylwetkę gimnazjalisty, dla którego gimnazjum jest kolejnym, ważnym etapem w życiu, przeanalizowali funkcję domu i rodziców w kształtowaniu postawy i charakteru młodego człowieka oraz znaczenie instytucji szkoły. Wyniki pokazały, jak trudny i wymagający jest uczeń gimnazjum, który oczekuje od swoich nauczycieli oraz swojej szkoły nie tylko przekazania mu wiadomości, lecz także w równej mierze – wartości pomocnych w kształtowaniu jego osobowości narażonej na różne bodźce ze świata zewnętrznego.

Deskryptory TESE: rozwój dziecka, postawa wobec szkoły, reforma programu nauczania, relacja nauczyciel – uczeń, relacja rodzice – dziecko, ewaluacja przez słuchaczy, obszar wiejski
TESE descriptors: child development, attitude towards school, curriculum reform, teacher-student relation, parent-child relation, evaluation by students, rural area
Publikacje:
  • Boba, M. i Michlowicz, M. (2007). Oczekiwania gimnazjalistów. Pobrane z http://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/13.M.Boba_oczekiwania%20gimnazjalist%F3w.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"